První a nutná část rekonstrukce bude stát šest milionů korun. Polovinu této částky zaplatí kraj, druhou dotace ministerstva financí.

Mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková uvedla, že závady na lodi musí kraj nechat odstranit. „Aby loď mohla být znovu zapsána do registru a byly splněny podmínky hygieny," vysvětlila. Dílenská loď je totiž v současné době v provozu jen díky výjimce.

Hlavně elektřina

Studenti i najaté firmy budou muset například na lodi položit nehořlavou podlahu. Celková rekonstrukce čeká šatny a sociální zařízení. Na lodi vzniknou dvě odborné a jedna multimediální učebna, vymění se rozvody ústředního topení a vody, loď bude vybavena požární signalizací a dostane nový nátěr.

„Jako první musíme opravit elektroinstalaci. Bez té bychom loď nemohli v žádném případě dále provozovat. Vedení elektřiny má například jiné barevné značení, než jaké by mělo mít podle platných českých norem," uvedl zástupce ředitelky školy Rudolf Špaček.

Největší v republice

Loď byla postavena před necelými třiceti lety v polském Plocku a svými rozměry je největší svého druhu v republice. Na délku má bez několika desítek centimetrů 85 metrů, na šířku i výšku kolem deseti metrů.

Doba vzniku za minulého režimu také odpovídá možnému využití lodě. V případě válečného konfliktu totiž měla sloužit jako opravna lehkých zbraní a práci na ní mělo najít přibližně sedm desítek lidí.

Do Děčína se loď dostala přibližně před deseti lety, kdy se ji podařilo díky pomoci kraje koupit. Nová by stála 100 milionů.