„Číslo ve jméně určuje její délku ve stopách," předesílá duchovní otec solární lodi Miroslav Cink. „Je to zatím prototyp. Věřím, že se jednou dočkáme sériové výroby. Je to dokonalé dílo sestavené dokonalým týmem," říká Cink.

Nápad sestavit výletní loď na solární pohon se zrodil před třemi lety. „Tým na konstrukci pracoval dva roky, šest dní v týdnu, někdy i dvanáct hodin denně," uvádí projektant Radko Resch.

Luxusní vzhled

Funkčnost každého centimetru na lodi neubírá na její atraktivitě ani luxusním vzhledu. „Investor měl jasnou představu o vysoké účelnosti, my usilovali o hezký kabát. Oba požadavky jsme spojili. Velké kvality vidím v řemeslném provedení vnějšku lodi a řešení interiéru. Jsou tu dvě schodiště, která budí dojem větší velikosti. Celá loď se jimi stala plně průchozí," doplňuje Resch.

Sun River je založena na technologii elektromobilů a solárních panelů, které ze slunce získávají energii a přeměňují ji na elektrickou. „Pokud jsou baterie nabité a je zataženo, loď ujede sto kilometrů. Při slunečné obloze se může plavit donekonečna. Průměrná rychlost je osm až deset kilometrů za hodinu," prozrazuje Jaromír Marušinec, který měl na starosti technologickou stránku.

Klimatizace i topení

V interiéru lodi nechybí koupelny s toaletou, salon s kuchyní, dvě kajuty a horní vyhlídková kajuta, která se může také proměnit v prostor pro spaní. Klimatizace a topení zajišťuje možnost pobytu na lodi v létě i v zimě.

Kromě ekologického provozu vidí Miroslav Cink největší pozitivum v tichosti motoru. „Chceme si plavbu hlavně užít. Proto je nutné jezdit potichu, vnímat šplouchání vody, cítit vánek větříku a klid přírody," dodává Cink.

Zpracovala Nicol Krinková