„Je nám jasné, že jsou na to potřeba nemalé materiální i finanční prostředky. Proto jsem oslovil několik firem, které nám snad podají pomocnou ruku. Také na facebookových stránkách Ústecká tramvaj se už přihlásilo několik lidí," řekl za nadšence Antonín Hejský. Psali jme také: Poslední ústecká tramvaj přežije. Dočká se restaurování

LEŠENÍ A NIC VÍC

Tramvaj před deseti lety zakoupil dopravní podnik a převezl ji z Liberce zpátky do Ústí. „Máme ji tu ustájenou od roku 2007, postavili jsme lešení, aby na ni nepršelo, víc dělat nemůžeme," sdělil mluvčí Dopravního podniku Ústí Luboš Heřman.

Záměr vytvořit ze stroje pomník tragické události z roku 1947, kdy při největším tramvajovém neštěstí v ČR zemřelo na Bukově 30 lidí a dalších 45 bylo těžce zraněno, nakonec upadl v zapomnění. O nehodě čtěte více: Největší nehoda v historii tramvají se stala v roce 1947

Dnes je tramvaj, která dokázala uvézt až čtyřicítku pasažérů, špinavá a zrezivělá. Lak je na několika místech odřený, vevnitř se odlupuje strop. Ve špatném stavu je i kabina řidiče.

Nadšenci včetně vedení ústeckého magistrátu ovšem zchátralou tramvaj hodlají vrátit mezi lidi, a to přímo do centra města. V úvahu připadá hned několik lokalit. Jedním z prvních míst bylo Předmostí, které ovšem z hlediska dopravní situace nakonec magistrát zamítl.

V BLÍZKOSTI MUZEA

„Vedení města zvažuje v příštím roce upravit Smetanovy sady. Součástí úpravy je myšlenka umístění historické tramvaje v blízkosti muzea. Sloužit by mohla například jako kavárna," uvedla mluvčí ústeckého magistrátu Romana Macová.

Levné to ovšem nebude. Odhady mluví o několika milionech jenom za základní údržbu a transport stroje z depa dopravního podniku v Předlicích do centra za pomoci těžké techniky.

Z historie ústeckých tramvají: Z neznámých osudů válečných a poválečných tramvají v Ústí

Zaniklé Ústí: Z tramvají už zbyly jen koleje pod asfaltem

Tramvaj jezdila ve 30. letech až na Telnici!