To se podařilo a díky tomu by měla být definitivně udělána tečka za zkušebním provozem. Úderem 14.30 hodin se pak kabinky znovu rozjely s běžnými cestujícími. Nápor byl tak velký, že musely jezdit častěji. Provoz lanovky byl obnoven po dvoutýdenní odstávce.

Lanovka se po týdnech rozjela

Větruše - Nejdříve vytáhnout evakuační koš pomocí visuté kočky (jeřábový vozík) k lanu. Poté ho pořádně upevnit na lano a spustit se ke kabince. Ústecká lanovka na Větruši zažila další z cvičných evakuací. Evakuováno bylo patnáct lidí a celková doba vyproštění trvala šedesát šest minut.

Jak uvedl strojník lanovky Radek Fetters, který se akce účastnil, nejtěžší je vytáhnout koš k lanu a připevnit ho. „To také trvá asi nejdelší dobu. Na evakuaci se podílejí oba strojníci. Jeden je na stanici lanovky u vrátku a druhý na evakuačním koši. Domlouváme se pomocí vysílaček, kdy kolega z koše mi hlásil, jak je daleko od kabinky, ze které jsou evakuováni cestující, a já podle toho řídil dojezd koše," líčil Fetters.

Demontuje okno

Strojník, který je na evakuačním koši, ho musí při dojezdu ke kabince připevnit, aby při poryvu větru nehrozilo, že se od sebe oddálí.

„Poté vyleze na střechu kabinky, kdy se do ní poklopem dostane. Demontuje přední okno, aby cestující mohli bezpečně přestoupit do evakuačního koše," řekla Monika Mazačová, která se cvičné evakuace také účastnila.

Lidé se zdravotními potížemi jsou evakuováni jako první. „Nic to není. Strojník, když přijede k lanovce, tak se zeptal, jestli někdo nekolabuje nebo mu není nevolno," doplnila Mazačová.

Celá akce trvala hodinu a 40 minut. Samotná evakuace sice trvala jen 66 minut, ale šlo jen o evakuaci jedné kabinky. Doba vyproštění lidí z druhé kabinky se pouze propočítává. Podařilo se prověřit poslední záležitost, a sice časový limit evakuace. „Evakuace nesmí dle české legislativy trvat déle, než dvě hodiny. To určuje platná vyhláška," vysvětlil náčelník lanové dráhy Václav Müller a pochválil své zaměstnance.

V pořádku, jedeme

Už v poledne byl evakuační koš zase zpátky na v horní stanici a o další dvě a půl hodiny později byl obnoven pravidelný provoz lanovky. Zájem byl velký, hned první spoj ve 14.30 hodin museli pracovníci posílit, neboť ve spodní stanici čekalo víc lidí, než stačila kabinka pojmout.