VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hejtmanství chce skončit se soukromými dopravci

Ústí nad Labem - Z nedodržování smlouvy obviňuje Ústecký kraj dopravní společnost BusLine. Vytýká jí, že na krajských linkách na Ústecku používá nevhodné autobusy.

27.3.2017
SDÍLEJ:

Zelený autobus. Ilustrační foto. Foto: Deník/Roman Nešetřil

Vedení kraje to utvrzuje v úmyslu založit vlastní dopravní podnik. V průběhu minulého týdne už se kvůli tomu sešla i pracovní skupina.

Čtěte více. Vlastní autobusová doprava by kraj vyšla na půl miliardy ročně

Informaci potvrdil náměstek hejtmana Jaroslav Komínek. „Zvažovali jsme čtyři varianty. Nakonec jsme se rozhodli zastupitelstvu předložit vznik krajského dopravce. Rozsáhlý materiál bude obsahovat analýzy finanční i provozní. Víme, že šest dalších krajů už zvažuje založení vlastní dopravy," řekl Komínek.

KRAJ ZVAŽUJE POKUTU

Upozornil také na vzrůstající kritiku společnosti BusLine. Na její služby si prý stěžují cestující i krajští kontroloři. Není to poprvé. Podobný problém řešili minulý rok.

„Společnost nenasazuje ty stroje, které jsou ve smlouvě. Objevují se na jiných komerčních linkách dopravce a místo nich jezdí takové, které nevyhovují velikostí ani stářím. Dokonce nesplňují ani parametry zálohových vozů," podotkl Jaroslav Komínek.

Kraj proto zvažuje pokutu a dopravci zaslal dopis s upozorněním, že porušuje smlouvu. Předseda představenstva BusLine Radek Chobot se brání s tím, že denně vypravují tisíce spojů pro Ústecký kraj.

Více v rozhovororu s Radkem Chobotem: Krajská dopravní firma by byla příležitost pro korupci

„Naší prioritou je odvézt lidi z bodu A do bodu B. Občas máme provozní problémy, nepopíráme je, jsou jich desítky, denně se něco stane. Za to se cestujícím omlouváme," uvedl. Podle Chobota jejich autobusy v Ústeckém kraji najedou 120 tisíc kilometrů ročně, zatímco průměr na republiku činí o polovinu méně.

Náměstek Komínek oponuje tím, že má BusLine omezit sponzorské aktivity. „Cestující, Ústecký kraj a jistě i řidiči by ocenili, kdyby společnost BusLine investovala do veřejné dopravy a ne do hokeje a fotbalu," poznamenal.

Společnost ale tvrdí, že ve skutečnosti do hokeje peníze neinvestuje. „Pouze jsme oficiální dopravce hokejového svazu, dáme jim malou slevu a oni nám umožní reklamu," vysvětlil Chobot.

Mohlo by vás zajímat: Ústecký řidič vydělává 108 Kč na hodinu. V trolejbusu chce být až do důchodu

Autor: Janni Vorlíček

27.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Auto v Děčíně spadlo do Labe. Člověk uvnitř nehodu nepřežil.
34

Na silnicích Ústeckého kraje zemřelo více lidí než loni

Chodec má za snížené viditelnosti zákonem danou povinnost mít na sobě prvky z retroreflexního materiálu. Jestli to dodržují lidé na Teplicku kontrolují policisté.
7

Policie varuje: Rostou počty lidí sražených auty na silnicích

Poprvé bez gólu, Havířov loupil v Ústí

Slovan letos poprvé nedal ani gól. Na Havířov tak doma nestačil a padl 0:2.

FOTO/ANKETA: Právě jsme se narodili

Ústí nad Labem - Představujeme vám miminka vyfotografovaná v 46. týdnu roku 2017.

FOTO, VIDEO: Jsem maloměstský člověk, říká multimilionář Horáček

Ústecký kraj – Podřipskou nemocnici s poliklinikou v Roudnici, Hospic Sv. Štěpána v Litoměřicích nebo Pivovar Monopol v Teplicích. Všechna tato místa navštívil spolu s redaktory Deníku prezidentský kandidát Michal Horáček.

Rodičovský příspěvek pro rok 2018: zvýšení dávek i zpříšnění podmínek

Severní Čechy - Od prvního ledna příštího roku dojde k několika významným změnám týkajících se vyplácení rodičovského příspěvku. .

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT