Již pouhé hodiny zbývají do okamžiku, kdy po několika letech po Kozí dráze mezi Děčínem a Telnicí opět vyjedou osobní vlaky. Stane se tak na Velikonoční neděli. První vlak vyrazí v neděli krátce po půl desáté dopoledne z Děčína.

„Na nedělní provoz nasadíme modernizované motoráky s kapacitou osmdesát cestujících. Bohužel jsme nemohli využít i přípojné vozy, protože podle Správy železniční dopravní cesty nejsou ostatní koleje v natolik dobrém stavu, abychom jich mohli využít.
A třináct kilometrů couvat opravdu nejde," říká Karel Mikolášek z Konzultační dopravní společnosti.

Motorák bude po Kozině jezdit ve dvouhodinových intervalech od půl desáté do půl páté odpoledne.

„Cenu jednosměrného jízdného mezi Děčínem a Telnicí jsme stanovili na třicet korun, pro děti od pěti do patnácti let na dvacku. O desetikorunu bude levnější cesta mezi Děčínem a Libouchcem," dodává Mikolášek.

Bude Kozinu spravovat město?

Kozí dráha se dostala na přetřes také při posledním zasedání děčínského zastupitelstva. Vedení radnice již před několika týdny prohlásilo, že má zájem převzít Kozí dráhu do své správy. V budoucnu by pak měl Kozí dráhu spravovat svazek obcí ležících podél trati. To se ale nelíbilo především opozičním zastupitelům, kteří upozorňovali na vysoké náklady.

„Náklady na provoz a údržbu trati byly v minulosti přibližně deset milionů korun. Proto se obávám, že by muselo tuto sumu hradit ze svého město Děčín, a nedoporučuji schválení záměru jejího převzetí," řekl například Ivan Vepřek (ODS).

„Město, potažmo svazek obcí, převzetí dráhy finančně nezatíží. Spolu se samotnou dráhou by totiž Děčín převzal i dotaci určenou na údržbu trati. Tu v současné době dostává v souhrnném balíku peněz od státu právě Správa 
železniční a dopravní cesty. 
V rámci republiky se jedná 
o několik miliard korun ročně," tvrdí náměstek primátora Pavel Sinko (ČSSD).

Zastupitelé nakonec se záměrem převzetí Koziny do své správy souhlasili, a to těsnou  většinou patnácti hlasů.

Šest let se
tu nejezdí

Na Kozí dráze skončila pravidelná doprava v prosinci 2007. V následujících letech se snažily obce ležící podél trati, která v minulosti sloužila především k přepravě uhlí 
z Podkrušnohoří, o obnovení alespoň víkendových vlaků určených především turistům.

To se sice z počátku dařilo, ale loni vlaky kvůli nedostatku financí již nevyjely. Pro své propagační jízdy si Kozí dráhu před časem vybrala společnost RegioJet.

Jízdní řád 
Kozí dráhy
Z Děčína do Telnice
9:36 hod.
12:36 hod.
14:36 hod.
16:36 hod.
Z Telnice do Děčína
10:40 hod.
13:40 hod.
15:40 hod.
17:40 hod.