Správce umělého jezera – státní podnik Diamo, respektive jeho odštěpný podnik PKÚ – připravuje několik dalších staveb, které mají významně zlepšit rekreační infrastrukturu. Postupovat už bude podle koncepční studie a design manuálu, které vypracovali architekti švédského studia Mandaworks. Jak informovala mluvčí palivového kombinátu Hana Volfová, podle obou dokumentů už jsou umístěny i stánková místa a další menší objekty.

„Státní podnik Diamo nezajišťuje u jezera Milada žádné atrakce pro veřejnost. V prostoru všech pláží ale postupně vybuduje v souladu se zpracovanou studií a manuálem zástěny pro umístění mobilních toalet tak, jak jsou již hotové na pláži Trmice. Příprava parkovišť stále pokračuje, pro jejich umístění byly na příslušné obce podány žádosti o změny územních plánů. Předpokládáme zahájení prací na začátku příštího roku. Je také připravena stavba základny Vodní záchranné služby. Předpokládáme, že bude k dispozici již od příští sezony,“ uvedla.

Design manuál Jezera Milada

S vytvořenými manuály se bude brzy moci seznámit i veřejnost, a to příští týden 17. května od 17 hodin v Inovačním centru Ústeckého kraje naproti domu kultury, z druhé strany budovy hejtmanství.

close Zástěny pro mobilní toalety už jsou podle nového manuálu. info Zdroj: PKÚ/Hana Volfová zoom_in Zástěny pro mobilní toalety už jsou podle nového manuálu.

„Mluvit o jakýchkoliv termínech je ještě velmi předčasné, ale PKÚ připravuje několik dalších staveb, hlavně pro pěší a cyklisty. Současně provádíme drobné stavby a úpravy. Připravena je například instalace dalších více než tří desítek míst pro posezení na plážích podél celé příbřežní komunikace,“ pokračovala Volfová s tím, že sezona na jezeře nemá pevný začátek ani konec, vždy záleží na počasí. „Počet návštěvníků osciluje mezi květnem a zářím také podle toho, jaké akce se zde zrovna konají. O uplynulém víkendu to byl například Cyklozávod Milada,“ líčila. Fotky ze závodu naleznete v galerii níže.

Fotogalerie: Cyklozávod Milada v rámci Miladatour

Chybějící stání

Miladu si v posledních letech oblíbilo stále větší množství rekreantů coby dostupnou velkou vodní plochu. Nejvíc jim ovšem vadí nedostatek kvalitních parkovacích míst nebo chybějící autokemp. Mnozí sem proto velmi neradi jezdí vlastním autem. „Já tedy dávám přednost autobusu, protože když si spočítám čas strávený hledáním místa k parkování, vyjde to nastejno. Obzvlášť uprostřed prázdnin máte smůlu, pokud nepřijedete brzy ráno. Snad tam zase bude letos jezdit MHD,“ upozornila častá návštěvnice jezera Marie, maminka dvou malých školáků z Dobětic.

Z toho, že by se na jezero nedostali, podle městské mluvčí Romany Macové nemusí mít Ústečané žádné obavy. „Není třeba se obávat, letos bude opět na Miladu zajíždět sponzorovaná autobusová linka. Její provoz vyjde na přibližně půl milionu korun,“ informovala.

Na dodržování návštěvního řádu nepřetržitě dohlíží strážní služba PKÚ. Současně s ní sem zajíždí střežit veřejný pořádek Policie ČR a též strážníci městských policií ze všech okolních obcí. Jak například vysvětlil zástupce ředitele ústecké městské policie Jan Novotný, zajíždí sem každý den jedna hlídka ze služebny Na Nivách v Předlicích. „Například kontrolují kóje na jízdní kola, zda nejsou rozbité. Dlouho jsme tu neřešili žádný závažný přestupek a neevidujeme z poslední doby ani žádnou stížnost od obyvatel,“ dodal.

Oba dokumenty – Koncepční studie a Design manuál Jezera Milada – jsou k dispozici na stránce www.vizemilada.cz.