Kampaň poukazuje na úzké sepětí Univerzity J. E. Purkyně s ústeckým regionem. „Navzdory četným vazbám za hranice republiky, nejen ve vědě a výzkumu, je právě náš region tím, který nejvýrazněji svojí činností ovlivňujeme a zároveň který zásadně ovlivňuje nás,“ říká rektor Martin Balej. 

Historie Ústeckého kraje přímo vybízí k realizaci a rozvoji široké škály vědních i studijních oborů. Jejich studenti tak mohou
praktickou část svého studia na UJEP nejen realizovat přímo v ústeckém regionu, ale také tím významně přispět k jeho rozvoji.

Ústecký kraj provází pověst „špinavého“ průmyslového severu. Trestuhodně se ale zapomíná na jeho druhou tvář. A právě na tu se kampaň zaměřuje. Ústecká univerzita se totiž nachází v malebné krajině Českého středohoří, Českosaského Švýcarska, a v jejím okolí je řada dalších přírodních unikátů.

Zároveň kampaň poukazuje na skutečnost, že lidé v tomto kraji neměli a stále nemají snadný život. „Náš region je desítky let devastován a také opomíjen. Sociální důsledky tohoto historického vývoje jsou všeobecně známé, lidé se zde naučili, že nic nedostanou zadarmo,“ připomíná Martin Balej.

A toto je druhý aspekt, který univerzitní kampaň akcentuje – absolvent UJEP nebude žádná padavka, kvalitní studium ho zocelí a
připraví na skutečný život.

Kampaň Univerzita severu proto v první řadě propaguje videospot, který dva výše zmíněné aspekty vyzdvihuje a ukazuje, že právě studium v Ústí nad Labem může být pro mladého člověka tou nejlepší volbou.

Středobodem celé kampaně jsou webové stránky Univerzitaseveru.cz, které obsahují všechny zajímavé informace o studiu na UJEP.

Obsah je strukturovaný od obecných informací ke konkrétním tak, jak je podle provedených výzkumů uživatel-uchazeč vyhledává. Na hlavní straně tak nalezne důvody, proč přemýšlet o studiu na ústecké univerzitě, jak se zde studuje současným studentům, ale také důležité termíny od přijímacího řízení až po výběr aktuálně nabízených oborů.