Dokladem toho je měření společnosti NTD Group. V Ústí nad Labem na labském nábřeží (křižovatka ulic Pražská a Přístavní) v porovnání s únorem 2019 došlo v únoru 2021 k poklesu automobilového provozu o 5,4 %. Na nábřeží na přechodu v Pražské ulici (vana) byl zaznamenán pokles o 5 %.

Podle dat NTD Group kvůli koronavirovým opatřením poklesla regionální doprava podél Labe o 5 % proti roku 2019 dva roky po sobě – během roku 2020 a pokračuje dále i v roce 2021.

Opatření proti koronaviru více ovlivňují pohyb vozidel ve městě Ústí n. L. na nejfrekventovanějších městských komunikacích. Tam jde o pokles 8 až 12 procent. Nejvíce se útlum dopravy projevuje v menších ulicích města, kde je provoz o 20 až 40 % menší.

Petr Severa, vedoucí odboru zdravotnictví.
Kraj má nového vakcinačního koordinátora, hejtman jmenoval Severu

V ústecké městské aglomeraci na nejfrekventovanější dopravní tepně - Masarykově ulici - došlo letos v únoru ve srovnání s únorem roku 2019 k poklesu průjezdu vozidel o 8 až 12 %. Dlouhou Masarykovou ulicí v různých úsecích projelo letos v únoru od 450 do 500 tisíc vozidel. Na křižovatce před poliklinikou (křižovatka s ulicemi Sadová a Stará) projelo 431 119 vozidel, tedy o 58 000 méně než v únoru 2019. Znamenalo to pokles o 11,9 %.

Křižovatkou u fotbalového stadionu (křižovatka ulic Štefanikova a Masarykova) letos v únoru projelo 456 192 vozidel, tedy o 40 8534 méně než v roce 2019, což je pokles o 8,2 %. Jenom o několik set metrů dál u zimního stadionu společnost NTD Group v únoru 2021 zaznamenala 413 386 průjezdů vozidel, což představuje pokles proti únoru 2019 o 9 %.

K největšímu snížení pohybu aut došlo v běžných ulicích, které neslouží jako hlavní dopravní spojnice městem. Například na přechodu pro chodce u ústeckého hlavního nádraží ČD byl zaznamenán pokles průjezdu o 19,5 %. V únoru 2019 projelo kolem nádraží 160 407 vozidel a letos v únoru o 31 208 méně. Nebo po přechodu pro chodce v Bílinské ulici letos v únoru projelo 63 305 aut, o 36 % méně než loni.