„Cílem je zefektivnění prezentací, vzhled nebo funkčnost výrobku či služby, které dané podniky nabízí,“ vysvětlila Lucie Podrápská, která se v Inovačním centrum Ústeckého kraje věnuje Kulturnímu a kreativnímu odvětví (KKO).

V praxi to znamená, že firma si vybere oblast, kterou chce podpořit - třeba grafický design svých webových stránek. V Celostátní galerii kreativců si pomocí filtru najde kreativce, na kterého pak uplatní kreativní voucher. Výše voucheru se pohybuje od padesáti tisíc do dvě stě tisíc korun. Podniky mohou žádat o podporu na kreativce jednou ročně. Samotný Ústecký kraj plánuje v blízké době vyhlásit obdobnou regionální dotaci.

Národní či regionální dotační výzvy, informace ke Kulturnímu a kreativnímu odvětví, pozvánky na akce a další informace zveřejňuje platforma www.kreativni.uk, která je ideálním místem pro kreativce a nadšence KKO. Zájemci o kreativní vouchery z Ústeckého kraje mohou kontaktovat přímo Lucii Podrápskou (podrapska@icuk.cz) z Inovačního centra Ústeckého kraje.

Další zajímavosti z Ústeckého kraje najdete na stránkách Ústeckého kraje www.kr-ustecky.cz a na jeho facebookovém profilu.