Řidič chce vjet z Podmokelské ulice směrem na centrum Ústí nad Labem. Bliká už dlouho, je nervózní. Místo křížení se silnicí I/62 je nepřehledné, výhled doleva rozhodně není ideální, a navíc je tam pořádně hustý provoz. Nehod už tam bylo dost a dost. To by se mělo změnit. Ředitelství silnic a dálnic chce tuto křižovatku u Krásného Března proměnit. Šoféři by tak mohli, narozdíl od současnosti, odbočovat i směrem do Podmokelské, bezpečnější bude místo také pro chodce. Přestavbou mají projít i další dvě ústecké frekventované křižovatky.

První na řadu má přijít právě místo u Krásného Března. Mimoúrovňové křížení Podmokelské ulice a silnice I/62, po které proudí doprava mezi Ústím a Děčínem, nahradí nová okružní křižovatka. „Předpokládáme zahájení výstavby v roce 2022, dokončení je v plánu v roce 2023,“ uvedl Marek Sotona, vedoucí úseku výstavby Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Chomutov.

Novou podobu má rušná křižovatka dostat proto, aby byla bezpečnější a přehlednější. Navíc díky přestavbě už bude možné odbočit ve směru z centra na Krásné Březno. „Stávající mimoúrovňová křižovatka je neúplná. Není tam povolen sjezd ze silnice I/62 ve směru od Ústí do Podmokelské ulice a výjezd z Podmokelské na Ústí je realizován pomocí levého odbočení vratnou rampou, kde jsou nepříznivé rozhledové poměry,“ zmínil hlavní důvody rekonstrukce Sotona.

Problematický podchod před ZŠ.
Ústí vyhlásilo výběrové řízení na opravu podchodu na Kamenném vrchu

Řidiči proměnu frekventovaného místa vítají. „Čím dříve to bude, tím lépe. Z města tam teď nemůžeme odbočit vůbec, do centra to není úplně nejpřehlednější. Někteří tam jezdí rychle, často to tam někdo střihne. Také chodci to tam občas přebíhají. Kruhák tam podle mého pomůže, bude to bezpečnější,“ řekl Milan Braun, který místem denně projíždí.

Nová okružní křižovatka bude mít pět ramen. Letos se vyřizuje stavební povolení a výběrové řízení na zhotovitele. Zahájena by realizace měla být pravděpodobně ve druhé polovině příštího roku. Vzniknou tam nové zastávky trolejbusů, chodníky a podchody pro chodce. Nadměrné náklady budou moci projíždět přes střed „kruháku“. Během výstavby, která má přijít na 45 milionů bez DPH, budou šoféři muset počítat s komplikacemi.

Řešení křižovatky u Krásného Března

Zdroj: Youtube

V blízké budoucnosti chce ŘSD provést také renovaci rušného Rondelu. Také tam je hlavním motivem pro změny bezpečnost a plynulost dopravy. Křižovatka má být nově turbookružní, tedy s více jízdními pruhy a několika oddělujícími „ostrůvky“, snižuje se přitom počet vzájemných křížení jízdní dráhy.

„Stávající křižovatka je řešena jako uzel stykových křižovatek, kde přednost v jízdě je vyznačena dopravním značením. Rekonstrukcí dojde ke změně vnitřního uspořádání, čímž se zvýší plynulost a bezpečnost křižovatky,“ uvedl Marek Sotona.

Původní Rondel postavili silničáři v 70. letech, byl jednou z prvních okružních křižovatek v republice, potíže ale způsobuje to, že přednost nemají vždy šoféři na křižovatce. Často se tam kvůli tomu bourá.

Ilustrační foto.
Mladý cyklista hodiny ležel zraněný v potoce po havárii u Libouchce

V letošním roce se pracuje na vyřízení stavebního povolení, soutěž na zhotovitele má proběhnout v roce příštím. „Předpokládaným rokem zahájení i dokončení stavby je rok 2023,“ pokračoval zástupce ŘSD. Náklady jsou odhadovány na 27 milionů korun bez DPH.

Další nehoda se stala na křižovatce u Chlumce.Jedna z nehod na křižovatce u Chlumce.Zdroj: čtenář DeníkuČastým místem karambolů je i křižovatka nedaleko Chlumce, bylo tam už také několik mrtvých. Pokud chce někdo ze silnice III/25357 kousek před Ústím odbočit na silnici mezi Teplicemi a krajskou metropolí musí se v dopravní špičce obrnit pořádnou trpělivostí. Ani odbočení z hlavní silnice přes druhý směr tam někdy není úplně bez komplikací. Hustota dopravy na silnici I/30 je velmi vysoká. „Někteří šoféři tam po hlavní jezdí rychle, a také tam v nejvíce vytížených časech jezdí auto za autem. Někdy tam čekám pěkně dlouho,“ ví František Maláč.

Právě kvůli hustotě dopravy dojde i u Chlumce k proměně. Také tam vznikne okružní křižovatka. „Stávající křižovatka je na hraně kapacity ve vztahu k intenzitě dopravy,“ potvrdil Marek Sotona z ŘSD. Silničáři chtějí v příštím roce získat stavební povolení a vybrat zhotovitele. Stát má přestavba zhruba 24 milionů bez DPH. „Předpokládaný termín zahájení realizace je v dubnu 2023, dokončení plánujeme v srpnu 2023,“ dodal vedoucí úseku výstavby Ředitelství silnic a dálnic Chomutov.