„Hlavní podporovanou skupinou jsou drobní podnikatelé, jejichž schopnosti a dovednosti pomáhají šířit dobré jméno regionu, a naopak pro ně znamená identifikace s regionem jedinečnou marketingovou příležitost," popsala Dufková. Označení vydala Asociace regionálních značek. Bez připravovaného Krušnohoří je v Česku už 22 takových označení regionálních produktů. Kromě Českého Švýcarska například Krkonoše, Beskydy, Polabí či Kraj Blanických rytířů.

Kromě vazby na konkrétní území značka zaručuje také kvalitu produktů a šetrnost výroby k přírodě.

„V návaznosti na značení výrobků se v některých regionech značení používá i k podpoře vybraných ubytovacích a stravovacích zařízení," doplnila Dufková. Vhodné držitele akční skupina vytipovává mimo jiné také na Venkovských farmářských trzích.

V Českém Švýcarsku podobný systém pro označování regionálních výrobků funguje už několik let. Mezi výrobky, označené jako regionální produkty Českého Švýcarska, patří například alkoholický nápoj Děčínská jeřabinka, pivo z Pivovaru Kocour, dřevěné šperky z České Kamenice či hřebeny z Varnsdorfu, přírodní bylinná mýdla z Arnultovic, tradiční nože firmy Mikov z Mikulášovic, ale i ovocné šťávy výrobce ze saského Lohmenu.

O regionální produkty se zajímá také Ústecký kraj, který vyhlašuje nejlepší regionální potravinu daného roku v několika kategoriích, jako je masný nebo mléčný výrobek, pečivo a další. Letos ji vyhlásí 10. června.