Na první pohled se zdá být vše v pořádku. Přístupové cesty voní novotou, především vstup ze strany pod Větruší prošel obměnou, nová schodová konstrukce vyšla před více než rokem na čtyři miliony korun. Jenže těsně za ní už se musí mít občané při chůzi na pozoru. Dřevěná prkna nesou stopy času, některá dokonce už nevydržela. Důsledkem jsou četné díry, vzniklo tak velké nebezpečí pro uživatele lávky.

Hospodám a podnikům na Ústecku v lednu zatápí nezvaný host. Mladá žena z restaurací a hospod utíká bez placení.
Chyť mě, když to dokážeš! Ústečanka má nové hobby, z hospod utíká bez placení

Město, které lávku spravuje, nechalo díry a nejshnilejší místa šlendriánsky "zaplácnout" dřevotřískovými deskami. Ty na oko účel plní, ovšem riziko zakopnutí a následného zranění především u starších osob je stále vysoké.

Lávka pod železničním mostem v Ústí nad Labem. Část je opravená, část ovšem stále trpí četnými dírami, které město nechalo překrýt dřevotřískovými deskami.Lávka pod železničním mostem v Ústí nad Labem.Zdroj: Deník/Jan PechánekMagistrát na podzim začal provádět opravu lávky, její stav dle svých slov považuje za velký problém. Ovšem vyměněna byla jen polovina prken na střekovské straně. Na otázku Ústeckého deníku, proč se prkna nevyměnila rovnou na celé lávce, Odbor dopravy a majetku města Ústí nad Labem reagoval tím, že k tomu nebyly vhodné klimatické podmínky.

„Odbor dopravy a majetku provedl v loňském roce výměnu fošen na zhruba polovině pochozí části lávky v hodnotě 531 382,12 korun včetně DPH. Druhá část vzhledem k nevhodným klimatickým podmínkám prozatím provedena nebyla,“ vyjádřilo se město prostřednictvím tiskové mluvčí Romany Macové. Za zmínku přitom stojí, že opravdu zimní počasí si před Vánoci dávalo na čas, vyjma pár dnů začalo pořádně mrznout až koncem minulého týdne.

Inspekce ŘSD u povodňové vany v Ústí nad Labem. Kvůli nefunkční klapce už podruhé voda z Labe zaplavila silnici, která měla zůstat průjezdná i při vyšší hladině.
Ostře sledovaný hadr do muzea a potápěči vyznamenání. Ústečané perlí na sítích

Opravena je tak v současné době polovina lávky, druhá stále děsí. Navíc, dosavadní výše zmíněná oprava za více než půl milionu možná přijde vniveč. Odbor dopravy a majetku totiž sám přiznal, že je ve hře varianta lávky z ocelových roštů.

„V současné době se řeší varianta výměny dřevěné pochozí plochy za konstrukci z ocelových roštů a zpracovává se rozpočet této varianty,“ doplnila tisková mluvčí magistrátu Romana Macová.

Mohlo by vás zajímat: Přimrzl poklop. Technici se do šachty protipovodňové vany nedostali

Zdroj: Janni Vorlíček