Lávka je v katastrofálním stavu už několik let. Vinou uhnilých dřevěných prken se na ni objevují nebezpečné díry, které magistrát nechává zakrýt dřevotřískovými deskami. Jde o provizorní řešení, které sice hlavní účel plní, ovšem člověk o desky lehce zakopne. Lávka má takových míst v současnosti pět, část pod Vetruší je pokryta dřevotřískovými deskami kompletně. Prkna navíc hnijí i jinde, jsou na hraně životnosti.

Stav Ústečany zvedá ze židlí, hlavně směrem k seniorům. „Já jsem ještě mladej, poradím si, jen tady nesmím čučet do telefonu, ale babička tudy nechodí, přitom bydlí blízko. Chodí přes Benešák,“ řekl reportérovi Ústeckého deníku v pondělí ráno procházející třiadvacetiletý muž.

Přestože železniční most má na starost Správa železnic, přilehlá lávka patří městu. To na její rekonstrukci minulý týden vyčlenilo 4 miliony korun. „Finance budou využity odborem dopravy a majetku na výměnu stávající dřevěné pochůzkové plochy za trvanlivý povrch z kompozitních komponentů,“ řekla mluvčí magistrátu Romana Macová.

Dřevěná prkna tak z lávky zmizí, a to navzdory faktu, že město minulý rok nechalo polovinu prken vyměnit za nová. Částečná rekonstrukce tehdy vyšla na více než půl milionu korun. S „lepší“ variantou, například v podobě ocelových roštů, poté přišel právě odbor dopravy a majetku.

Zatím není jasné, kdy rekonstrukce lávky započne. Ústečané by ale její znovuzrození uvítali co nejdříve. „Jde o bezpečnost lidí, je to časovaná bomba. Přitom když lávku pořádně opravím, mám přeci na řadu let klid a mohu řešit jiné věci,“ přidal pohled procházející senior.

Mohlo by vás zajímat: Za kolik se občerstvíte na ústeckém hlaváku? Letí hlavně bagety za sedmdesát

Ústecké hlavní nádraží je dle mnohých Ústečanů příjemným místem v centru města. Mohou za to hlavně kavárny, bistra a pekárny, do kterých míří denně stovky lidí. | Video: Deník/Jan Pechánek