Jen chybových hlášení o nedoručení e-mailu se od pondělí dočkali lidé, kteří chtěli elektronicky komunikovat s magistrátem a dalšími organizacemi.

Dotaz nedošel

„Dotaz nedošel, nefungují nám e-maily, musíme to vyřídit po telefonu," řekla Deníku v úterý Romana Macová, mluvčí města. Někteří zaměstnanci města raději použili pro komunikaci svoje vlastní e-maily.

„Omlouvám se, že píši ze soukromého e-mailu, ale nejde nám pošta, je to zvláštní, jak jsme na té technice závislí," napsala mluvčí zoo Věra Vrabcová.

„E-mailová pošta na magistrátu města a jednotlivých úřadech městských obvodů byla obnovena ve čtvrtek v pozdních odpoledních hodinách," informovala v pátek Macová. Jak dodala, výpadek nastal v pondělí v poledne, nakrátko se ho podařilo odstranit v úterý, ale ve středu ráno pošta opět vypadla.

„Obnovili jsme část zpráv odeslaných do středy, v příštích dnech budou obnoveny i zbylé zprávy. Přesto doporučuji odesílatelům, kteří v době výpadku posílali mail na magistrát a nedostali odpověď, aby ho pro jistotu poslali znovu," uvedl Petr Kučera pověřený vedením společnosti Metropolnet, která pro město zajišťuje IT služby.

Útok zvenčí ne

Kučera připustil, že se on ani jeho kolegové z jiných firem s tak rozsáhlým výpadkem ve své praxi nesetkali.

„Zatím nic nepotvrzuje nějaký útok zvenčí nebo jiné úmyslné poškození systému. Situaci jsme začali hned řešit, ale vzhledem k rozsáhlosti sítě znamená každý krok desítky hodin nebo dny práce. Když se nám podařilo zapojit zálohy, které jsme měli pro podobnou situaci připravené, tak i ony zakrátko přestaly fungovat. Budeme na obnově systému dál pracovat i během víkendu a samozřejmě budeme analyzovat i příčiny výpadku. Zatím je nejpravděpodobnější shoda nepříznivých okolností," uvedl Petr Kučera.