V tom okamžiku se k železniční stanici Bílina blížil osobní vlak 6869. Najel na neviditelnou překážku.

Byla jí pneumatika na koleji vyztužená betonovými deskami s armaturou. To vše bylo zabalené do černé silonové bundy, aby nástraha nebyla na kolejích vidět. Byla to doslova past na vlak.

„Překážka byla položena na koleje, aby došlo k vykolejení vlaku. K tomu naštěstí nedošlo. Pouze po nárazu bylo zničeno spojení vzduchového potrubí a rozpojen napájecí kabel. Vlak automaticky zastavil. Jednalo se o klasickou soupravu složenou z lokomotivy a tří vagónů. Ve vlaku v tom okamžiku bylo asi 20 cestujících. Nikdo nebyl zraněn,“ uvedl Josef Kříž, přednosta regionálního inspektorátu bezpečnosti železniční dopravy ČD v Ústí nad Labem.

K útoku došlo na vlak jedoucí z Mostu do Děčína. Policie ihned zahájila vyšetřování. Jde o velmi znepokojivou událost, protože se jednalo o úmyslnou překážku na kolejích. Mohla vést k tragédii. Došlo k záměrnému obecnému ohrožení.

„Původně se objevila v neděli po jednadvacáté hodině zpráva, že v Bílině vykolejil vlak, ale nedošlo k tomu, protože se lokomotivě podařilo rozdrtit betonový panel. Tedy lokomotiva projela betonem a přes pneumatiku. Pokud by překážka byla v jiné poloze, mohla vychýlit lokomotivu z kolejí. Rychlost vlaku v okamžiku střetu mohla být kolem 40 kilometrů v hodině, protože vlak se blížil ke stanici. Pokud by nástraha byla umístěna na kolejích dál od stanice, vlak by na překážku vjel rychlostí až 80 kilometrů v hodině,“ dodal Kříž.

V osmdesátikilometrové rychlosti by vykolejení vlaku s nevinnými cestujícími a obsluhou vlaku bylo vysoce pravděpodobné.

Nehoda se stala u vjezdového návěstidla, tedy ještě na nádraží, a tak ostatní vlaky místo objíždějí po ostatních kolejích.