Podle radního Pavla Dlouhého je generel velmi obsáhlý dokument, který obsahuje řadu návrhů. Ovšem problematiku tunelů, které město vypouští z územního plánu, neřeší. „Dohodli jsme se, že se tímto zabývat nebudeme. To řešíme na jiné komisi," vysvětluje Dlouhý.

Ačkoli je navrhovaný generel velmi obsáhlý, je prý velmi obtížné z něho něco významného vybrat. „Jde o spoustu malých změn, jako jsou ostrůvky na zastávkách, přechody a další, které by zlepšily situaci," řekl Dlouhý.

Nejvýraznější změnou má být podpora cyklostezek. Město má například v plánu vybudovat stezku, která by propojila bukovský rondel s cyklostezkou podél Labe, umožnila by tak snazší a hlavně bezpečnější spojení Ústečanů z Bukova a Všebořic do města.

Takové plány se milovníkům jízdních kol líbí. „Cyklostezky po městě opravdu chybí. Pokud se chcete někam vydat, tak musíte po silnici a kličkovat mezi automobily. Paradoxem je, že podle platných předpisů vlastně nemůžete na kole do centra města, ačkoli jsou tam připravené na mnoha místech stojany na kola," uvedl Karel Běhounek.

Město se také rozhodlo vyhovět přáním iniciativě Ústím na kole, která již před několika lety přišla s nápadem zřídit funkci koordinátora, který by se městskou cyklistikou zabýval.

„Ještě není jasné, kdo jím bude. Budeme se snažit takovou osobu najít. Hlavní je, aby měl vztah k cyklistice," vysvětlil Pavel Dlouhý. Podle něho to může být někdo z cyklistických iniciativ, případně i městský úředník se vztahem v cyklistice. Dodal, že by se měl vyjadřovat ke každé stavbě, která v Ústí vznikne.

Fakta v kostce

Generel dopravy počítá s řadou drobných úprav komunikací, které mají zlepšit situaci v dopravě. Město se chce více zaměřit na podporu cyklistiky. Pomáhat by měl takzvaný cyklokoordinátor. Navrhoval by řešení a vyjadřoval se ke stavbám.