Na úpravy si však budou muset Ústečané počkat minimálně do začátku nového školního roku. Podnik též zveřejnil čísla, týkající se hospodářského a bezpečnostního přínosu ze zavedeného nástupu předními dveřmi a to za první čtvrtletí roku. Předními dveřmi ve všech vozech MHD Ústečané nastupují, s výjimkou centra města v denních hodinách, od začátku roku, v části města od loňského jara.

Informaci potvrdila mluvčí dopravního podniku Jana Dvořáková s tím, že od zavedení změn v hromadné dopravě zatím uběhlo pár dní. „Naše společnost bude analyzovat přepravní toky s případnou možností optimalizace intervalů a provozu linek, abychom co nejlépe vyhověli potřebám cestujících,“ potvrdila.

Plameny zachvátily tři auta a garáž v Krásném Březně.
Hasiči měli práci. Plameny zachvátily tři auta a garáž v Krásném Březně

Sběr dat, podnětů a informací bude DPMÚL provádět během května a června. „Od 1. července jako každý rok zavedeme letní jízdní řády. Přes letní prázdniny provedeme důkladnou analýzu informací získaných z podnětů od cestujících a přistoupíme k drobným úpravám jízdních řádů, jež vstoupí v platnost letos od 1. září,“ informovala.

Od Ústečanů zaznívají povětšinou kritické názory a mnoho z nich je jako přes „kopírák“. Například, přímo ve voze MHD své rozčarování vyjádřila Jitka Maláčová. „Děs. Ani na ranní, nebo odpolední i noční směny se lidi nedostanou včas do práce. Přípoje předtím byly celkem v pořádku a teď vůbec ne. Kdo tohle vymyslel? Jasně, že jsou lidi vytočený, nic dobrého na tom nevidím,“ posteskla si.

Kácení větve.
Strážníci jen nerozdávají pokuty. Občas si musí vyhrnout rukávy a pořezat strom

Na sociální síti pak jeden člověk mezi desítkami o změně hovořil vcelku příznivě. Ústečanka Libuše Dvořáková-Birkášová napsala, že na čísla i trasy si člověk zvykne a časem zapamatuje. „Osobně používám appku DPMÚL. Než vyjedu, najdu si spoje a časy dopředu. Než jsem ji začala používat, fotila jsem si na svých zastávkách jízdní řády do mobilu. Zatím s cestováním problém nemám,“ oponovala stěžovatelům.

Co se nástupu předními dveřmi týká, za první čtvrtletí roku přinesl na jízdném o 817 tisíc korun, včetně DPH, více než za stejné období roku loňského. Podle mluvčí podniku Dvořákové ovšem není příznivý dopad na hospodaření kvůli zvýšené sazbě DPH u jízdného z deseti na dvanáct procent nijak významný. „Zavedení nástupu předními dveřmi snížil počet cestujících bez platného jízdního dokladu, i když se stále setkáváme s pokusy cestujících nastupovat na neplatnou jízdenku,“ poznamenala mluvčí.

Z nehody a zácpy.
Na Mírovém náměstí trolejbus srazil cyklistu. Prý mu vjel do cesty

Statistika ovšem potvrdila, že v autobusech a trolejbusech městské hromadné dopravy v prvním čtvrtletí nikdo nenapadl fyzicky řidiče tak, jak tomu bylo v minulosti. Ubylo i stížností od cestujících na nepořádek a chování ostatních cestujících ve vozidlech.

Na mysli například měla incidenty z loňského roku v Mojžíři, kde cestující bez jízdenky na řidiče plivali, vyhrožovali jí, sprostě nadávali a napadali. Dopravní podnik proto linku 57 zkrátil na pendlování mezi Neštěmicemi a točnou v Mojžíři, zavedl už loni na jaře zmiňovaný nástup předními dveřmi, přítomnost dvou asistentů přepravy a strážníka městské policie ve voze.

Marta Jandová
Ústecká kultura: Family festival, pivní jarmark, rap pod mostem i divadlo

„Celkově lze konstatovat, že zavedení nástupu předními dveřmi přispělo k zvýšení bezpečnosti a kvality služeb v městské hromadné dopravě, což bylo hlavním cílem této změny v rámci I. etapy změny dopravní obslužnosti ve městě Ústí nad Labem,“ dodala výkonná ředitelka podniku Simona Mohacsi.

Mohlo by vás zajímat: Chlumec se bouří proti vysokorychlostní trati. Na konferenci přijede i ministr

Zdroj: Deník/Jan Pechánek