Na zneužívání oddělení urgentního příjmu upozorňuje primářka Emergency Jana Bednářová.

„Řada lidí jede na urgentní příjem jen s nachlazením, aby dostali doporučení. Přitom by stačilo, aby doma zalehli s paralenem nebo vyhledali praktického lékaře. Místo toho na Emergency přetěžují personál, který by měl věnovat péči závažnějším případům. A pak si stěžují na čekání," upozorňuje Bednářová.

MLADÍ JSOU AGRESIVNÍ

Dlouhá čekací doba je kvůli tomu, že vyšetření jsou podrobná. „Zejména mladí lidé jsou neurotičtí, navíc často agresivní, a to nejen verbálně. Tvrdí, že si mohou vybírat, že jsme tady proto, abychom je ošetřili a nediskutovali. Přitom na našich lůžkách leží pacienti, leckdy na hranici života a smrti, kde prodleva několika minut může mít fatální následky," dodává primářka.

Emergency zajišťuje prvotní ošetření a příjem pacientů s akutními závažnými potížemi. Psali jsme: Lidé komplikují práci lékařů, zbytečně jezdí na Emergency

Situace vygradovala na konci prosince, kdy řada praktických lékařů zavřela ordinace, často jen se vzkazem, že pacienty ošetří nemocnice. Emergency tehdy za týden ošetřila přes tisíc lidí. „To určitě nebyl případ mojí ordinace," řekl doktor Jiří Vondrák, praktický lékař pro Chabařovice a Hrbovice.

CHTĚJÍ SI POVÍDAT

„Ve finále roku jsem si dovolenou nebral. Je pravda, že někteří pacienti se dnes přijdou do ordinace jen ohřát a popovídat si. Co byly zrušeny poplatky 30 korun za návštěvu lékaře, pacientů přibylo zhruba třicet procent," uvedl praktický lékař.

Pohotovost zajišťuje 50 lékařů, jen 4 z nich jsou praktičtí. Většinou tak slouží lékaři Masarykovy nemocnice. „Pohotovost by měla být záležitostí především praktických lékařů," upozorňuje Bednářová.

Čtěte také: Násilí, kopance a pistole v ústecké Emergency