Historická pragovka jako hvězda televizního seriálu. Tím se může pochlubit další z členů ústeckého Veterán Cars Clubu AMK Česká brána Jaroslav Doležal. Patří k těm, kdo jsou jím už opravdu hodně dlouho, jak sám říká, přesné datum si nepamatuje, ale zhruba od osmdesátých let minulého století. Jeho Praga Piccolo je ostatně nejobletovanějším „vozítkem" na různých setkáních veteránů.

Tradiční otázka, jak vypadalo vaše první seznámení s Pragou Piccolo?
S pragovkou se znám od dětství, je to auto po rodičích. Otec pragovku zakoupil asi na začátku padesátých let a jezdil s ní do roku 1962. Od té doby bylo auto nepojízdné a chátralo.

Jste na ní sám, nebo vám pomáhá celá rodina, co ta na to říká?
Většinu renovace na pragovce jsem prováděl sám, rodina mne podporovala. První cesta po renovaci vedla na zámek do Ploskovic, kdy jsem vezl dceru na svatbu. Na většinu veteránských srazů jezdíme s rodinou.

Jak dlouho trvalo, než jste ji opravili?
S renovací jsem začal asi v roce 1990. S přestávkami jsem opravy prováděl do roku 2004, kdy byla renovace dokončena.

S jakými obtížemi jste se setkali nejčastěji?
Zjišťování původního vzhledu auta, a hlavně detailů, které nejsou uvedeny v dokumentaci. Tu nám poskytl pan Emil Příhoda z Automuzea Praga.

Který problém byl nejtěžší?
Nejtěžší bylo vyrobit novou dřevěnou konstrukci karoserie, protože na ni muselo pasovat původní oplechování.

Co finanční otázka věci, kolik to stojí?
Pokud renovaci provádím sám, není to tak nákladné, ovšem v dnešní době cena náhradních dílů stále stoupá.

Kde všude se dají najít náhradní díly na tak starý vůz?
Když jsem začínal s renovací, daly se díly sehnat třeba na burze nebo od kolegů veteránistů. Dnes je stále větší problém díly sehnat. Díly, které se sehnat nedají, se musí vyrobit podle dokumentace.

Když cestujete na nějaké setkání veteránů, doveze Vás pragovka až na místo, nebo ji převážíte?
Na srazy a závody jezdíme většinou po vlastní ose, i tato cesta je zážitek.

Zažil jste s ní něco, na co nikdy nezapomenete, nějaké komické, nebo třeba milé setkání?
Zrovna nedávno jsme měli spíš ne moc milý zážitek, když se proti nám na silnici řítil utržený vlek od auta. Naštěstí se nám podařilo vleku na poslední chvíli vyhnout. Milé setkání by bylo potkat se se stejným typem pragovky z roku 1926.

Co film a televize, už vás oslovily, abyste se účastnil natáčení?
Už jsme se zúčastnili natáčení v seriálu Místo v životě, další z mých veteránů, moped S11 Stadion, hrál ve filmu Rebelové.

Na závěr, máte i jiné veterány, případně, který byste ještě chtěl mít?
Mám ještě jednu pragovku z roku 1930, ale v současné době renovuji nákladní auto Garant 32 diesel.

Praga Piccolo

Vyráběla se v 36 sériích od roku 1924 do roku 1941. Vůz Jaroslava Doležala byl vyroben v roce 1926. Na svou dobu se pyšní obsahem 824 ccm, výkonem 9,2 koňských sil, šestivoltovým zapalováním, třírychlostní převodovkou se zpátečkou, elektr. startérem a místem pro 4 osoby. Ve výbavě má denní počítadlo, či zapalovač doutníků.