Rekonstrukce estakády v ústecké čtvrti Mojžíř je podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nevyhnutelná, most je totiž ve velmi špatném technickém stavu.

„Stavba zahrnuje kompletní rekonstrukci mostu, vynucenou přeložku kanalizace, dočasné přemístění kabelů včetně optického kabelu a úpravu komunikace v úseku navazujícím na most,“ uvedla mluvčí ŘSD Kamila Zahálková.

Původně se mělo začít bourat už v červnu, ale nestalo se tak. Důvod? „Uváděný termín zahájení realizace byl pouhým předpokladem, který ovlivňuje hned několik skutečností – dokončení projektové dokumentace, získání povolení, majetkoprávní vypořádání, výběrové řízení na zhotovitele stavby a v rámci uvedené stavby ještě zásadní projednání objízdné trasy, jelikož rekonstrukce mostu bude probíhat za úplné uzavírky,“ dodala Zahálková.

Až se začne rekonstruovat, což by mělo být podle ŘSD do konce tohoto roku, tak se řidiči budou muset obrnit trpělivostí. Objízdnou trasou pro nákladní i osobní auta bude totiž silnice I/13 přes Jílové a Libouchec. A právě v Jílovém už delší dobu probíhá oprava mostků přes tamní potoky, což je jeden z důvodů proč se v Mojžíři ještě nekoplo. Dokud totiž nebude silnice Děčín – Jílové – Libouchec – Ústí nad Labem stoprocentně připravena, tak nezačne ani oprava mostu na výpadovce u řeky Labe.

„V současné době projednáváme požadavky všech dotčených obcí, složek integrovaného záchranného systému, krajského úřadu a v neposlední řadě správců inženýrských sítí kvůli koordinaci záměrů,“ uvedla Zahálková s tím, že projednání objízdné trasy je zásadní pro zahájení samotné rekonstrukce. „Momentálně projektujeme mostní provizorium, které bude třeba osadit v problematickém úseku mostu přes Jílovský potok,“ sdělila Zahálková. Ředitelství silnic a dálnic připravuje ke změnám v dopravě tiskovou kampaň, kterou by rádo veřejnosti představilo po letních prázdninách.

Most o délce 291,5 metrů o devíti polích převádí dopravu přes dvojkolejovou železniční trať a přes mimoúrovňové křižovatky. „Na základě provedených prohlídek jsme zjistili, že stav mostu je velmi špatný a také v souvislosti s jeho životností jsme rozhodli o jeho demolici. Most bude nahrazen zcela novou konstrukcí umístěnou na stejném místě. Oproti stávajícímu mostu však v poli pět a šest dojde k rozšíření o přídatný připojovací a odbočovací pruh,“ uvedlo ŘSD.

Oprava mostu v Mojžíři přijde na skoro 300 milionů korun, trvat má zhruba dva roky.

Horký dopravní podzim čeká na řidiče i v centru krajské metropole. V listopadu má totiž začít generální oprava Benešova mostu. Trvat bude dva roky a spolkne přes 600 milionů korun. Vlastníkem mostu je Ústecký kraj, jenž dostal na rekonstrukci „Benešáku“ dotaci přes 500 milionů korun.

Mohlo by vás zajímat: Už slouží. Ústí nad Labem otevřelo nové parkoviště, proč je levnější než jinde?

Město otevřelo nové parkoviště, proč je levnější než jinde? | Video: Deník/Jan Pechánek