Rekonstrukce estakády v ústecké čtvrti Mojžíř je podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nevyhnutelná, most je totiž ve velmi špatném technickém stavu.

„Stavba zahrnuje kompletní rekonstrukci mostu, vynucenou přeložku kanalizace, dočasné přemístění kabelů včetně optického kabelu a úpravu komunikace v úseku navazujícím na most,“ řekla mluvčí ŘSD Kamila Zahálková a dodala: „Realizace stavby proběhne v několika etapách a bude rozdělena do dvou stavebních sezón.“

Původně se hovořilo o tom, že oprava začne už letos v červnu, ale nestalo se tak. Proč? „Uváděný termín zahájení realizace byl pouhým předpokladem, který ovlivňuje hned několik skutečností – dokončení projektové dokumentace, získání povolení, majetkoprávní vypořádání, výběrové řízení na zhotovitele stavby a v rámci uvedené stavby ještě zásadní projednání objízdné trasy, jelikož rekonstrukce mostu bude probíhat za úplné uzavírky,“ uvedla Zahálková. (psali jsme ZDE)

Jedinou možnou objízdnou trasou bude při rekonstrukci mostu podle ŘSD silnice I/13 Ústí – Libouchec – Jílové a Děčín. „Intenzivně pracujeme na úpravách komunikace I/13. Do konce října tohoto roku dojde k několika opravám, například na mostě v Děčíně proběhne plošná výsprava výtluků, v ulici Teplická jsme dokončili opravu sesuvu svahu a na mostech v Jílovém probíhá příprava opravy s následnou úpravou zatížitelnosti mostů. Mimo jiné dojde v celé trase k výspravě výtluků, obnovíme vodorovné dopravní značení vč. přechodů pro chodce,“ sdělila Zahálková.

close Most v Mojžíři o délce 291,5 metrů o devíti polích převádí dopravu přes dvojkolejovou železniční trať a přes mimoúrovňové křižovatky. info Zdroj: ŘSD zoom_in Most v Mojžíři o délce 291,5 metrů o devíti polích převádí dopravu přes dvojkolejovou železniční trať a přes mimoúrovňové křižovatky.

Důležitou částí objízdné trasy je také příprava schématu pro mimořádné události na objízdné trase, které bude řešit „odstav“ nákladní dopravy v případě např. dopravní nehody, aby nedošlo ke kolapsu na silnici I/13, případně příjezdu po D8. „Jedním z vytipovaných míst pro záchytné stání TIR je komunikace I/62 – 2 km úsek v ul. Ústecká v Děčíně (mezi Chrochvickým a Račím potokem),“ vysvětlila mluvčí.

Na rekonstrukci mostu Mojžíř aktuálně vybírá ŘSD zhotovitele. „Cílíme tak na to, aby k předání staveniště došlo ještě letos v listopadu. K úplné uzavírce silnice I/62 by mělo dojít na jaře příštího roku,“ pronesla Zahálková.

Silniční most v Mojžíři
Most o délce 291,5 metrů o devíti polích převádí dopravu přes dvojkolejovou železniční trať a přes mimoúrovňové křižovatky. „Na základě provedených prohlídek jsme zjistili, že stav mostu je velmi špatný a také v souvislosti s jeho životností jsme rozhodli o jeho demolici. Most bude nahrazen zcela novou konstrukcí umístěnou na stejném místě. Oproti stávajícímu mostu však v poli pět a šest dojde k rozšíření o přídatný připojovací a odbočovací pruh,“ uvedlo ŘSD.

Horký dopravní podzim čeká na řidiče i v centru krajské metropole. V listopadu má totiž začít generální oprava Benešova mostu. Trvat bude dva roky a spolkne přes 600 milionů korun. Vlastníkem mostu je Ústecký kraj, jenž dostal na rekonstrukci „Benešáku“ dotaci přes 500 milionů korun.

Mohlo by vás zajímat: Do práce i do školy. Opravené křižovatky pod Větruší čelí první ostré zkoušce

Do práce i do školy. Opravené křižovatky pod Větruší čelí první zatěžkávací zkoušce | Video: Deník/Jan Pechánek