Zpoplatňování některých parkovišť, celkem chce na území obvodu zpoplatnit asi 500 míst, radnice odůvodňuje  tím, že si musí vydělat na stavbu  nových parkovacích míst. Podle studie, kterou si nechala zpracovat, disponuje totiž obvod 3,5 tisíci místy, přičemž aut je tu asi o 1 tisíc víc.

„Je to závažný zásah do  bydlení obyvatel sídliště a zastupitelé to s nikým z nich předem neprojednali. Chovají se jako  majitelé sídliště, přestože jsou jen občany zvolení správci. Budou-li pokračovat v tomto způsobu správy obvodu podle svých představ, ovlivněných soukromým zájmem vybraných automobilistů, nezbude ostatním, než důrazně projevit občanskou nespokojenost," varoval ale místní obyvatel  a motorista Jiří Militký.

Opoziční zastupitelka Irena Skálová uvedla, že zpoplatňování stávajících parkovišť je bohužel asi jediný způsob, jak získat peníze na nová. „Obvod dostává od města minimum peněz. Z nich žádné investice nejsou možné. Ale určitě by se radnice měla ptát lidí, než nějaké veřejné parkoviště zruší, na jejich názor," soudí.

Jiří Militký je přesvědčen,  že když už chce radnice od motoristů za parkování inkasovat, aby měla prostředky na budoucí výstavbu parkovacích domů, tak by to měla udělat formou parkovacích zón.

„Majitel nebo uživatel bytu s trvalým pobytem by mohl odvádět za své auto řádově 50 korun. Každé další by bylo navíc zpoplatněno cca o 100 procent, to znamená 100 korun. A služební auta i 200 a více korun," navrhl. Současný systém  je podle něj produktem  zbrklého rozhodnutí.

Tajemník radnice Petr Vlasák to odmítl.  Řekl, že  než před půldruhým rokem začali systém parkování měnit, předcházela tomu podrobná prezentace záměru v obvodních novinách. „Každý se mohl vyjádřit," uvedl s tím, že pozitivních reakcí bylo daleko více než negativních.

Ujistil, že vyhrazená místa nejsou pro vybrané motoristy, přihlásit se o ně může každý. „A už to zájemci dělají i v případě uvedeného parkoviště v Jizerské ulici. Jen jsme tady vyvěsili informace, začaly chodit žádosti, už jich máme  23. A negativní reakce pouze dvě," tvrdil.

K parkovacím zónám Vlasák řekl, že je to věc k případné diskusi, ne však v rámci Severní Terasy, ale celého Ústí. Musely by prý totiž být vymezeny městskou vyhláškou.