Frekventovaná křižovatka poblíž mostu Edvarda Beneše sestává z velmi vytížené čtyřproudé silnice I/62, jež se v místě křížení zužuje v silnici číslo I/30. Napojuje se na ni ulice Předmostí, na kterou auta odbočují při výjezdu z železničního podjezdu. Dopravní situaci ještě komplikuje napojování vozovek na blízký Mariánský most.

Podle Jana Chalase ze společnosti, která je autorem a provozovatelem Portálu nehod, je za nehodami na frekventovaných městských křižovatkách v drtivé většině nepozornost řidičů a nerespektování pravidel silničního provozu. „Nejčastějšími příčinami jsou podle analýzy Portálu nehod nedání přednosti, ať již proti příkazu dopravní značky Dej přednost, nebo při odbočování vlevo, nedodržení bezpečné vzdálenosti, jízda na červenou. Dalším častým důvodem je i situace, kdy se řidič plně nevěnoval řízení,“ uvedl.

Boční střety s vážnými následky

Redakce Deníku si křižovatku projela se specialistou na bezpečnost v dopravě a bývalým koordinátorem Besipu pro Ústecký kraj Janem Pechoutem. I on vysvětloval, že řidiči mají sklon na oranžovou přidat plyn. „Když to nestihnou, vrazí do ně z boku při výjezdu z Předmostí jiné auto. Boční střety mívají pro posádku velmi vážné následky vzhledem k tomu, že auta mají z boku nejmenší deformační zóny,“ varoval s tím, že řidiči tu skutečně často nedodržují bezpečné vzdálenosti, neumí správně „zipovat“ a jezdí na červenou.

S tím také souvisí sjezd z Mariánského mostu. „Je tu příliš krátká vzdálenost na to, aby se řidič mohl legálně a správně zařadit do odbočovacího pruhu pod viadukt ve směru na Předmostí. Každý to řeší jinak. Někdo zastaví, jiný jede přes dva pruhy a dochází tu často k nepříjemným situacím,“ popsal.

Od roku 2010 se zde podle statistik stalo 36 nehod se zraněním a 149 bouraček s hmotnou škodou a bez zranění.

„Jsou tu sice úpravy dané značením a semafory, ale projíždí tudy tranzit v podobě kamionů, řidiči se také pokouší projet na poslední chvíli křižovatkou. Kvůli viaduktu tady není pořádný výhled, a tak má řidič velmi málo času, aby zareagoval,“ popsal šéf krajské dopravní policie Jiří Ušák.

Řešením by podle něj bylo komplexní přepracování dopravy. „Pro zlepšení situace na Předmostí to musí být řada systémových opatření na sebe navazujících. Viadukt ale vždy zůstane handicapem, s nímž bude třeba počítat,“ dodal Ušák.