Na reklamě se vyjímá jméno ústeckého primátora Víta Mandíka (ČSSD). Kolik reklama stála a proč ji město zadalo, se Deník marně snaží zjistit již dva týdny.

Na velkoplošné billboardy Deník upozornili čtenáři. „Nechápu, proč se za takové věci vyhazují peníze, když na další záležitosti není. Jsou rozbité silnice, po městě je nepořádek a neproběhl ani svoz odpadu," napsal redakci Ústečan Milan Zářecký. Billboard objevil konkrétně v Rooseveltově ulici.

Kolik to stálo?

Na reklamu, na které je jméno primátora i logo města Ústí nad Labem, se Deník zeptal na magistrátu již 30. května. Chtěl vědět důvody k reklamě, počet billboardů a cenu, kterou město za reklamu zaplatilo. Zatím žádná odpověď přes urgenci nedorazila.

Billboard v Rooseveltově ulici byl několik dní po položení dotazu překrytý jinou reklamou. Ústeckému deníku se ale podařilo objevit další, v sousedství fotbalového stadionu.

Například server Mojebillboardy.cz nabízí v Ústí nad Labem a jeho okolí řadu podobných reklamních ploch k pronájmu. Cena za měsíc reklamy stojí v průměru 6 tisíc korun. Do dalších nákladů je nutné započíst grafický návrh reklamy a samotné vytištění billboardu. To stojí kolem 500 korun.

Reklama propaguje vítání občánků, které patřilo k jednomu z volebních slibů ČSSD v Ústí nad Labem. Rodiny na své prvorozené dítě dostávají šek na 5 tisíc korun na koupi výbavičky. Na pořádání akce má město smlouvu se společností Darothore. Za 5,22 milionu korun. Naposledy vítání občánků proběhlo nedávno v Domě kultury. Zúčastnilo se ho 61 rodin s novorozenci.

Primátor Mandík letos novinářům řekl, že na konci loňského roku bylo zadlužení města 1,53 miliardy korun. Představitelé města tvrdí, že splátky úroků a úvěrů budou rozpočet každý rok zatěžovat částkami okolo 100 milionů, zatímco příjmy se propadají. V roce 2015 půjde na splátky dokonce 153 milionů korun.

Současné vedení města proto velmi šetří například na provozu. Svoz odpadu místo dvakrát ročně bude pořádat jen jednou. Městské obvody zase přišly o několik milionů korun na údržbu zeleně.