V Ústeckém kraji vyjede více spojů a většina souprav bude disponovat moderními vozy například typu RegioShark a Regionova.
Pojede více vlaků
„Letos jsme objednali o pět procent vyšší objem regionální dopravy než v loňském roce. Umožnila to úspora při výběrovém řízení na autobusovou dopravu. I její objem bude vyšší až o pět procent," uvedl Jakub Jeřábek z oddělení dopravní obslužnosti úřadu Ústeckého kraje.
Nové spoje
Počet spojů naroste mimo jiné na trati Děčín Praha. V úseku Lovosice Roudnice nad Labem budou vlaky jezdit v hodinovém intervalu. Poslední večerní zrychlený osobní vlak (21.40) z Prahy bude prodloužen až do Děčína. Z Děčína bude v 0.16 vyjíždět nový zrychlený vlak do Ústí nad Labem jako přípoj od posledního vlaku z Bad Schandau.
V pracovních dnech ve špičkách pojedou mezi Ústím a Teplicemi spoje každou půlhodinu. Na trati Děčín Most Chomutov budou po dvou hodinách jezdit spoje až do Kadaně Prunéřova, odkud naváží vlaky do Kadaně předměstí a Klášterce nad Ohří.
Jízdné podraží
Nově pojedou večerní vlaky z Ústí nad Labem (23.33) do Teplic (23.55) a z Mostu (23.24) do Ústí nad Labem (0.30).
Cestující si za jízdu vlakem připlatí. „Jízdné mírně podraží. Například na trati Ústí nad Labem a Lovosice bude stát 39 korun místo dosavadních 38 korun," uvedl Vladimír Štochl, obchodní ředitel regionálního obchodního centra Českých drah.