Přepážkové centrum se mění v noční můru. Město by ho rádo vybudovalo v bývalé magistrátní jídelně, přilehlé evidenci vozidel a dalších dvou patrech. Lidé by si tu mohli v pohodlí vyřídit nové doklady i další potřebná úřední jednání. Jenže to vypadá, jakoby mu „osud“ házel neustále klacky pod nohy. Nejprve padly představy o financování. Jedno výběrové řízení pak město muselo zrušit, další vyznělo do ztracena. Opět kvůli penězům. Třetí začalo v březnu a aktuálně probíhá.
Zpoždění už lze počítat na celé roky.

„Vybrali jsme několik potenciálních zájemců, kteří se byli na místě, kde chceme centrum vybudovat, podívat. Nicméně do soutěže se nikdo nepřihlásil,“ vysvětlil na konferenci po zasedání městské rady vedoucí právního odboru ústeckého magistrátu Miloš Studenovský.

Podle náměstkyně primátora Ústí Věry Nechybové daly oslovené firmy jasně najevo, že si město Ústí bude muset připlatit. „Zástupci firem nám řekli, že je to sice zajímavá zakázka, kde by mohli prezentovat svou práci, ale že za ty peníze ji nejsou schopni splnit. Financování ovlivňují rostoucí výplaty řemeslníků ve stavebnictví, jelikož i sem dopadlo vládní nařízení o minimálních mzdách,“ řekla Nechybová.

STUDIE NEBYLA REALISTICKÁ

Původní odhad nákladů, který vycházel ze studie proveditelnosti, vycházel na přibližně 30 milionů korun. Při přípravě projektové dokumentace a veřejné soutěže však vyšlo najevo, že bude potřeba minimálně dvojnásobek. Ten už také zastupitelé vyčlenili v městském rozpočtu. Poslední navýšení představuje dalších pět milionů korun.

Nové přepážkové centrum má obsahovat oddělení osobních dokladů a evidence obyvatel, registr řidičů a vozidel, vstupní dohledové stanoviště městské policie, CzechPoint, zázemí, sklady a archivy, moderní elektronické vybavení a další.
Jak vysvětlila ústecká mluvčí Romana Macová, Ústečané se nemusejí bát, že by kvůli registraci nového auta museli v průběhu stavby jezdit do jiného města. „Registr vozidel bude stále v provozu. Zavřeno bude mít jenom po dobu stěhování do nových prostor,“ dodala.

Výstavba nového přepážkového centra
Zakázka obsahuje rekonstrukce interiérů, pevně zabudované IT vybavení, rotační kartotéky, pojízdné regály. Město na ni má v rozpočtu vyčleněno 62 milionů korun. Pokud aktuální výběrové řízení klapne, smlouva bude uzavřena ještě v dubnu. První etapa výstavby by měla trvat maximálně 11 měsíců, druhá 4 měsíce. Stavební práce v první etapě mají začít v červnu 2019, v druhé po otevření registru vozidel a řidičů v nově otevřených prostorách.