Při příjezdu z jižního směru do Brna reklama svou velikostí vizuálně zasahovala do dominant města – Petrova a Špilberku. Zhoršovala tak vizuální smog, kterého se snaží představitelé Brna-středu od roku 2016 zbavit.

Podle jednatele Bauhausu Petra Kočího nahradí dosavadní zhruba čtyřicetimetrovou konstrukci modernější a prostorově úspornější varianta. „Přestože byl původní označník povolený, rozhodli jsme se ve spolupráci s úřadem městské části Brno-střed pro změnu. Konstrukci nahradíme výrazně menší variantou, která nebude narušovat panorama města,“ uvedl Kočí.

Stavba hobbymarketu Bauhaus v Trmicích.
FOTO, VIDEO: Bauhaus u trmického Globusu roste jako z vody

Jak se přesvědčila reportérka Deníku na místě, starý označník je momentálně rozložený na zemi u pobočky Bauhausu ve Strážní ulici. Sloužit bude ale i dál. Bauhaus jej využije u nově připravované prodejny v Ústí nad Labem, respektive v Trmicích. Tento záměr ale vzbudil nevoli u části ústecké veřejnosti. Ta dokonce sepsala petici, která se na vedení firmy obrací.

„Jsme si vědomi situace, která nastala ohledně umístění pylonu v blízkosti nově chystaného odborného centra Bauhaus v Trmicích. I přesto, že postupujeme v souladu s územním rozhodnutím / schváleným projektem, které výstavbu pylonu povoluje, vnímáme obavy občanů, a jsme proto v kontaktu s místními příslušnými úřady, abychom společně nalezli řešení,“ uvedla společnost Bauhaus pro ČTK.

Zda poutač vydrží u Ústí déle než v Brně, není v tuto chvíli jasné.

CO JE VIZUÁLNÍ SMOG

Umělé, křiklavé panoptikum zastírající opravdovou tvář města. Ničí i jeho jedinečnost. Týká se například reklam na provozovnách, přílišně křiklavých barev na fasádách domů, rozházených odpadků nebo přemíry dopravního značení. Vizuální smog může negativně ovlivnit i pozornost řidičů. Zdroj: vizualnismog.info