„Práce v letošním roce spočívají ve výměně kolem sedmi set dřevěných pražců. Každý víkend se tak sejdou členové našeho spolku s brigádníky a nemáme to úplně jednoduché. Ručně přiděláváme pražce ke kolejnicím pomocí vrtulí a hřeby, a to prakticky za každého počasí,“ upozornil Martin Kašpar, předseda spolku Zubrnická museální železnice, který se o trať stará.

František Ledvinka při online rozhovoru v redakci Ústeckého deníku.
Masopust po Popeleční středě? Hrubá chyba, říká šéf skanzenu

V sobotu před polednem nadšencům s obnovou trati pomáhal dobrovolník Jiří Maixner z Nového Boru.

„Vůbec jsem nevěděl, do čeho jdu, ale železnici mám rád, hlavně tu historickou, tak jsem do toho šel. Jsem tu už potřetí a nelituju, i když je to dost dřina,“ prozradil dobrovolník.

ČAS KVAPÍ

Výměna pražců se přitom musí stihnout do konce března. „To se opět rozjedou pravidelné víkendové muzejní vlaky na objednávku Ústeckého kraje,“ doplnil za spolek Radek Kubala, který je současně provozovatelem zubrnického Elektrotechnického muzea s modelovou železnicí.

TURISTICKÁ LINKA

Lokálku hejtmanství zařadilo do svých železničních turistických linek pod označením T3. Zároveň je součástí integrované dopravy Ústeckého kraje.

Trať je od roku 1996 technickou památkou České republiky. „Je to přitom u nás opravdový unikát: jako jediná byla po svém, pro nás nepochopitelném zrušení v roce 1978 znovu v roce 2010 prohlášena tratí pro veřejnou přepravu,“ dodal Kubala.

Ilustrační foto.
Střekovští chtějí prodloužit linku MHD. Vznikly by tři nové zastávky

Železniční fandové se mohou těšit i na překvapení. Na trať do Zubrnic v nadcházející sezoně kromě motoráků vyjedou i parní lokomotivy. „Letos se odehraje u nás hned několik víkendů s parním provozem právě ke vzpomínce 40 let od zrušení železniční tratě Velké Březno Úštěk, na jejíž části pravidelně o víkendech jezdíme,“ prozradil Kašpar.

Během provozu linky se v roce 2017 vlaky svezlo přes 10 tisíc cestujících.