Podle vedení Trmic neporušuje umístění poutače žádné zákony, a tak radnici nezbývá nic jiného než vyjednávat s vlastníkem pozemku, investorem stavby i managementem Bauhausu. Prozatím vedení Trmic absolvovalo tři podobná vyjednávání.
„V současné době už víme, že poutač nebude vysoký čtyřicet metrů, ale minimálně o deset metrů nižší. Má stát za budovou prodejny směrem k dálnici,“ upřesnila starostka Trmic Jana Oubrechtová a poznamenala, že stavba i umístění poutače jsou v souladu s územním plánem. „Povolení už mají od roku 2012, kdy se ještě tolik neřešil reklamní ani světelný smog,“ dodala.

S investorem prý mluví nejen o výšce poutače, ale i o dalších negativech, jež by jeho umístění provázelo. Například o přílišném osvětlení v noci, které by mohlo ovlivnit kvalitu spánku nebo soustředění řidičů na silnicích a dálnici. „Prozatím je ale vše v jednání,“ doplnila.
Autor petice Petr Zahrádka vyzval společnost Bauhaus, aby projevila odpovědnost a respekt k regionu, jeho obyvatelům i návštěvníkům a od umístění reklamního poutače u své prodejny u Ústí nad Labem upustila. „Prvek, který není vhodný v Brně, není vhodný kdekoli jinde,“ uvedl Zahrádka.
Na přípravě petice se prý podíleli jak obyvatelé Trmic, tak sousedící krajské metropole, jelikož nová prodejna i poutač budou stát na rozhraní obou měst. Autoři petice se obávají, že kvůli vyvýšené poloze budovy supermarketu tak výrazný prvek, jakým je poutač o vlastních rozměrech 30 na 30 metrů a s výškou kolem třiceti metrů, naruší zdejší městský prostor. Především pak panorama Českého středohoří při pohledu z Ústí nad Labem, Střížovického vrchu a rekreační oblasti kolem jezera Milada.

Lze prý také předpokládat, že reklamní prvek bude nasvícen, čímž naroste míra světelného smogu v již tak dost zatížené oblasti.
V boji proti poutači se angažuje i spolek Stop Tunelům, který připravil vizualizaci, která má pomoci udělat si představu, jak bude zhruba reklama vypadat, až ji tam investor umístí. „Ona je lehce naddimenzovaná, ale takhle nějak to vypadat bude. Mě na tom štve ta bezohlednost vůči okolí, neúcta vůči lidem. Nacpou to tam a je jim to jedno,“ vysvětlil Jan Kvapil ze Stop Tunelů, proč také podepsal petici.
„Ta budiž poučení i pro budoucí investory, aby si promysleli, jestli jim něco takového za to stojí. To jsou metody marketingu jak v devadesátkách,“ kroutil hlavou Kvapil.
Mezi těmi, kdo petici podepsali, lze najít i obyvatele širšího okolí, například z Přestanova. Převažují ovšem Ústečné, které stejně jako Jana Kvapila nebo Barboru Rubačovou nebaví, jak prý je Ústí otloukánkem republiky.
V Brně byl označník umístěn nad hlavní čtyřproudou komunikací v bezprostřední blízkosti centra města.
Redakce požádala Bauhaus o vyjádření, společnost reagovala až po napsání tohoto článku. Její reakce je ovšem jasná. „Vzniklou diskuzi kolem označníku u našeho budoucího odborného centra v Trmicích bereme velmi vážně,“ řekla společnost s tím, že v Brně byl poutač nad hlavní čtyřproudou komunikací v bezprostřední blízkosti centra města a výhrady k němu měli zejména dopravní experti. „Odstraněn byl primárně z důvodu umístění v ochranném pásmu silnice I. třídy I/52. Nezískali jsme na něj další povolení, které vydává příslušný silniční správní úřad,“ vysvětlil Bauhaus. V Trmicích je podle společnosti jiná situace. „Označník plánujeme umístit tak, aby nezpůsoboval jakékoliv problémy, jeho lokace je pak v souladu s územním rozhodnutím, které výstavbu povoluje.“

Bauhaus ve svém vyjádření potvrdil, že poutač bude zhruba o deset metrů menší, než ho pamatují lidé v Brně. A další dílčí ústupek se možná rýsuje. „Jsme i nadále v kontaktu se zástupci obou úřadů a diskutujeme i o dalších opatřeních, jako je například minimalizace světelného smogu. Rádi bychom, aby obyvatelé Ústecka vnímali vstup naší firmy do jejich regionu pozitivně a mohli se těšit na zlepšení nabídky sortimentu i služeb všem kutilům a řemeslníkům,“ uvedla společnost.