České dráhy odpověděly na poptávku Německých drah (DB), že na lince Praha Berlín Hamburk nasadí vlakové soupravy Viaggio Comfort, ty to ovšem odmítly, znamená to konec spolupráce s DB?
S DB spolupracujeme dlouhodobě a naše spolupráce tímto rozhodně nekončí. Skončilo pouze jednání o možném nasazení vlakových jednotek Viaggio Comfort na lince Praha Berlín Hamburk.

Čtěte také: Přes Ústí se prožene Panter za dvě a půl miliardy

Jak přesně s DB spolupracujete, můžete uvést nějaký ilustrační příklad?
Od 1. dubna třeba na tratích Děčín Rumburk Dolní Poustevna jezdí ve spolupráci s DB Regio dvě jednotky Siemens Desiro, které pravidelně zajíždějí do Šluknovského výběžku. Zajišťují přepravu na sedmnácti spojích mezi Děčínem, Rumburkem a Dolní Poustevnou, na dalších pak dál využíváme Regionovy.

Bude pro ČD neúspěch nabídky znamenat nějaké změny, třeba ve zlepšení služeb?
V současné době je pro nás prioritou zajistit prostředky na nákup nových souprav pro vnitrostátní dálkové linky, na které ministerstvo dopravy chystá tendry a požaduje nasazení úplně nových vozidel. Na jejich nákup budou České dráhy potřebovat 11 až 13 miliard korun.
ČD budou také pokračovat v radikální modernizaci vozidlového parku pro regionální dopravu.

Můžete to opět nějak blíže ilustrovat konkrétním příkladem modernizace?
Na konci roku 2012 bude například dodán první RegioPanter, v průběhu příštího roku dalších šest těchto jednotek, postupně pak třívozové jednotky nasadíme i na spoje Litvínov Ústí nad Labem a Kadaň Most Ústí nad Labem Děčín.
Na trati Děčín Rumburk, Rumburk Dolní Poustevna, Děčín Bad Schandau, tedy tam, kde dnes jezdí Desira, také začnou v průběhu dvou let ČD nasazovat nové moderní klimatizované jednotky firmy PESA Link, pro Ústecký kraj jsme objednali sedm těchto jednotek. Budou jezdit také na společné lince s Karlovarským krajem mezi Chomutovem a Karlovými Vary. Spolupráce s objednatelem, Ústeckým krajem, je velmi dobrá.