Konkrétní termíny prací a rozsah uzavírek přibude v nejbližších dnech.

„U staveb, které už máme vysoutěžené a známe termín oprav, tak ho napíšeme. Tam, kde ho ještě neznáme, zůstane pouze termín dokončení. Označíme i již hotové úseky. Vše se budeme snažit aktualizovat," slíbil krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek.

Kompletní uzavírky nebudou

Letošní opravy jsou zatím nejrozsáhlejší v historii krajů. Dotknou se asi 70 úseků, potrvají do září nebo října. Většina silnic dostane nový povrch, v plánu jsou i opravy mostů, propustí a opěrných zdí. Kompletních uzavírek se ale řidiči bát nemusí.

Neprůjezdná bude vždy jen polovina silnice. „Opravy se budou dělat po polovinách tak, aby co nejméně omezovaly provoz na silnici," ujistil vedoucí krajského odboru dopravy Jindřich Franěk.

Celkem jde letos na opravy silnic zhruba 761 milionů korun. Od státu kraj dostal 330 milionů, z Regionálního operačního programu 331 milionů, další peníze přidal z vlastního rozpočtu. „To, co jsme získali, je pěkná částka, na opravy všech komunikací bychom ale potřebovali 8 až 10 miliard korun," připomněl Komínek.

Úvěr nebo dluhopisy

Od příštího roku chce proto kraj do silnic investovat několikanásobně víc. „Předpokládám, že to bude v řádech stovek milionů korun. Naším cílem je stanovit plán oprav komunikací i na příští roky. Chceme se zasadit také o to, aby peníze, které jsme letos poprvé získali od státu, byly pravidelné," uvedl krajský radní.

Jakým způsobem a kde potřebné peníze získat, rozhodne krajské zastupitelstvo v září. V úvahu podle Jaroslava Komínka připadá úvěr nebo dluhopisy. Využít chce kraj i dotací z Evropské unie.

Krajští úředníci dokončují analýzu stavu silnic třetí třídy. Podle Komínka je na tom Ústecký kraj ve srovnání s ostatními regiony dobře.