„Je to jeden z vozů, který jsme takto pořídili," řekla Deníku mluvčí ústeckého dopravního podniku Magda Pejšová.

Dopravní podnik za trolejbusy zaplatil 2,24 milionu korun. Dva jsou 11 let staré, poslední má ještě o dva roky víc. Náklady na jejich přestavbu pak dopravní podnik odhadl na 1,5 až dva miliony korun.

Jeden z vozů již technici upravili a po Ústí jezdí od pondělí. Na druhém nyní pracují. Nejstarší poté ještě musí kompletně zmodernizovat. Kdy se objeví u ulicích, zatím vedení firmy nerozhodlo.

Trolejbusy, které jezdí na linkách v Ústí nad Labem, jsou velmi staré. Jejich průměrné stáří je kolem 20 let. Za uplynulé roky dopravní podnik zakoupil jen několik nových trolejbusů. Problémy řešil i nákupem a repasováním starších trolejbusů z jiných měst.

Ústečané by ale raději viděli nové vozy než starší repasované. „Je to tristní. V poslední době pamatuji na dva případy, kdy jsem musel vystoupit z trolejbusu, protože byl rozbitý. Nedej bože, aby zase nějaký shořel," uvedl Marek Jabůrek. Jeden z trolejbusů před několika lety přímo za jízdy vzplanul kvůli technické závadě nedaleko zoo.

Situaci má vyřešit nákup 26 nových trolejbusů. Ty chce dopravní podnik zaplatit za pomoci evropské dotace. Dotační úřad již otevřel přijímání žádosti v této oblasti, které museli jeho úředníci zastavit kvůli skandálům. Náměstek primátora a člen představenstva Pavel Boček Deníku před několika dny řekl, že musí ještě počkat na stanovisko právníků k výběrovému řízení. Představenstvo zatím o podání žádosti dosud nerozhodlo.

GLOSA JANNIHO VORLÍČKA: Mládí je mládí, nic ho nenahradí

Znáte to. Jednoho dne se podíváte do zrcadla a zjistíte, že už nejste mladí.

Někdo se s tím smíří a nosí své šediny hrdě, coby výraz důstojnosti. Jiní navštíví plastickou chirurgii, případně některý z četných kosmetických salonů. Tady jim vycucnou sádlo ze zbytnělého pupíku, napnou svraštělou kůži k prasknutí a napíchají pysky kolagenovými injekcemi.

Zdaleka to nejsou jen blondýny, obecně považované za osoby mdlého rozumu. Znám jich několik a musím říci, že to není pravda.

Rozhodně jsou inteligentnější než způsob, jakým město omlazuje vozový park ústeckého dopravního podniku. Ten vyřadí dvacetiletý šrot, koupí šrot desetiletý a po repasu náhradních dílů se holedbá, jak to dobře zařídil.

Je to jako s tou obstarožní blondýnkou. Po omlazovací kůře sice získala mladistvý vzhled, ale stejně každý ví, že má to poprsí repasované z neoriginálních náhradních dílů. Inu, mládí nic nenahradí.