Potvrdil to náměstek ústeckého primátora Martin Hausenblas. „Vzniká také spolek na její záchranu. Myslím, že tramvaj má pro město velký historický význam. Mohl by z ní pak být třeba zajímavý cíl pro výletníky," poznamenal Martin Hausenblas.

Získali čas

Ten vysvětlil, že o tramvaj projevil zájem i primátor Josef Zikmund, který se spojil s ředitelem dopravního podniku Radkem Chobotem a s ním pak dojednal zakonzervování a uschování tramvaje pod přístřešek, aby na ni nepršelo. Záchranu iniciovali muzejník Martin Krsek a aktivista Jan Kvapil ze sdružení Stop tunelům.

Psali jsme: Z památníku je vrak do šrotu

„Zakonzervování nám dává až deset let času. Což je důležité, protože bude zapotřebí shromáždit dostatek peněz. Vytvořili jsme skupinu, v níž se angažují poradci ze Zubrnické muzeální železnice nebo z technického muzea," popsal Martin Krsek.

Připravují přístřešek

Ředitel dopravního podniku Radek Chobot řekl, že tramvaj už naolejovali a připravují potřebný přístřešek. „Zrestaurování bude stát v řádech statisíců korun," dodal.

Poslední ústeckou tramvaj typu T2 v březnu 2007 dopravní podnik koupil v Liberci. Měl z ní být pomník, který by uctil památku obětí největší tramvajové nehody v historii ČR. Ze záměru ovšem sešlo.