Zcela hotová je již stanice na Klíši a pak dalších deset, například v Krásném Březně a Vinařské ulici. Někteří lidé si zastávky pochvalují, jiní ale jsou kritičtí.

„Určitě se tady lépe nastupuje. Pokud trolejbus najede přímo k okraji, stačí malý krůček," pochvalovala si včera Libuše Jakubíková.

Nemalá kritika

Zastávky jsou také příznivé pro řidiče. Jak autobusů a trolejbusů, tak automobilů. Speciální povrch, který dlouhé týdny musel tvrdnout, by měl odolávat i těžkým vozům MHD a zajistit, že se zde nebudou tvořit koleje.

Přesto se mnohým lidem zastávky nelíbí. „Předělali povrch, ale zbytek je rozbitý. Pod přístřeškem je obrovská louže," postěžoval si na Klíši Jan Druzda.

Hlavní kritika směřuje na zastávky, ve kterých nebude možné objíždět trolejbusy. Pět zálivů, kde nebude další pruh na objetí, podle města zmizí na zastávkách Stříbrnická, Větrná a Gagarinova. Zrušené zálivy budou moci řidiči objet v zastávkách Beethovenova a Svatopluka Čecha.

Miliony z unie

Celkem nechá město opravit 51 zastávek. „V příštím týdnu mají být zkolaudovány třeba zastávky na Masarykově ulici," uvedla mluvčí města Romana Macová.

Vše bude stát téměř 35 milionů korun. Většinu zaplatí dotace z EU. Za 4,7 milionu korun přibudou v centru Ústí ještě inteligentní zastávky.