Spokojen s končící turistickou sezonou je Josef Třešňák, provozovatel přívozů přes Labe mezi Dolními Zálezly a Církvicemi a mezi Neštěmicemi a Svádovem.

Rychlejší a kratší

„Počasí letos turistice přálo, bylo hodně lidí a nejen turistů, ale i těch, kteří si s námi zvykli cestovat hlavně z praktických důvodů, protože to po vodě je rychlejší a kratší," uvedl Josef Třešňák.

Zatímco přívoz do Církvic jezdí už několik let a s trasou 860 metrů je nejdelší v republice, neštěmický přívoz vyjel letos poprvé a osvědčil se.

„Lidé si na nové dopravní spojení velmi rychle zvykli. Kromě turistů a cyklistů tu jezdí i chataři, zahrádkáři, fotbaloví fanoušci a další. V době půlmaratonu jsme byli nejspolehlivějším spojením do Svádova, cestující z linek dopravního podniku jsme svezli zdarma. A máme nové zákazníky v podobě školních tříd. Děti se například v rámci výletu chtěly projet po Labi," řekl Josef Třešňák.

Přívoz do Církvic již v pondělí ukončil provoz, mezi Svádovem jezdí převoznický katamaran dále. „Zatím mám dohodu s neštěmickou i střekovskou radnicí o zachování provozu do konce roku, ale je možné, že budeme jezdit celou zimu," dodal Třešňák.

Starostové přívozy podporují

S provozem přívozů je spokojen starosta obvodní radnice Střekov Miroslav Štráchal. „Jak přívoz do Zálezel, tak nový neštěmický přívoz fungovaly dobře. Nemáme k dispozici úplné statistiky, ale už teď lze říci, že návštěvnost byla vysoká a lidé byli spokojeni. Určitě budeme chtít, aby byly přívozy v provozu i příští rok," potvrdil starosta Miroslav Štráchal.

Také starosta Dolních Zálezel Miroslav Suchý chce, aby přívoz jezdil i v příštím roce. „Jako patron přívozu to pokládám za samozřejmost. Lidé už si na svezení přívozem zvykli a jak jsem mluvil s převozníky, cestujících bylo letos opravdu hodně. Vloni se u nás svezlo více než 1 700 lidí, jsem zvědav, o kolik to letos překročíme," poznamenal Miroslav Suchý.

Josef Třešňák s pokračováním provozu počítá. „Zatím vycházíme z toho, že by hlavní sezona byla od 28. května do 28. září a katamarany by jezdily každou hodinu nebo na zavolání. Snad by se do té doby mohla doplnit i infrastruktura na cyklostezkách. Lidé, kteří s námi jezdí, si často stěžují na to, že není kam zajít na záchod nebo pro běžné občerstvení, v Německu takové problémy nejsou," připomněl Třešňák.