Proto by řidiči v případě potřeby neměli podceňovat vyšetření zraku.

„Z naší dopravně diagnostické praxe je zřejmé, že periferní zrakové vnímání je od pětačtyřiceti let věku řidiče již kolísavé a je ho nutné kontrolovat," upozornil dopravní psycholog na zdravotní limity řidičů.

Diagnostika zraku

V každém dobře vybaveném dopravně psychologickém pracovišti, které je akreditováno ministerstvem dopravy pro diagnostiku profesionálních řidičů, a také řidičů vybodovaných, existuje přístroj, který měří zrak.

Je to podpůrný odborný nález pro praktického lékaře. Ten rozhodne, zda bude řidič absolvovat ještě oční vyšetření," uvedl Seidlic.

Dopravní psycholog se v souvislosti s měřením odolnosti vůči časové zátěži zabývá i barvocitem, ale podle Seidlice míra periferního vnímání je nejdůležitější smyslovou schopností řidiče.

„Je-li periferní vnímání u řidiče skupiny B pod 120 stupňů, a u řidiče profesionálního menší než 140 stupňů, takovýto řidič již na silnici nepatří. Již ohrožuje sebe i druhé řidiče," varoval Seidlic a dodal:

Problém brýlí

„Zjišťujeme, že takzvané kombinované bifokální brýle na dálku a na čtení, jsou zejména u profesionálních řidičů méně vhodné.

Pro oční specialisty a optiky ještě jedno doporučení: Čím ozdobnější a širší jsou u brýlí řidičů strany obrouček, tím hůře řidič vnímá nebezpečné podněty na komunikaci zejména může ohrozit chodce a hůře vnímá přes zpětná zrcátka dění za vozidlem."