Nyní by vedl pod centrem města. Radní chtějí, aby ho zaplatil stát.

Čtyři kilometry

Podle náměstka primátora Martina Hausenblase se na nápadu shodli spolu s odborníky, kteří řeší dopravní koncepci. „Po dokončení dálnice D8 se dopravní situace v Ústí změní. Řešení se proto logicky nabízí," uvedl.

Tunel má měřit 4 km.Tunel by byl dlouhý přes čtyři kilometry. Začínal by v Žižkově ulici, zhruba v místech, kde je dnes muzeum v bývalém krytu. Jeho druhý konec by byl za Novým světem v Krásném Březně. Z tunelu by vedlo několik výjezdů.

Jeden v Panské ulici ve směru na Klíši, druhý v oblasti křižovatky Na Předmostí a třetí v Krásném Březně. Doprava by vedla ve dvou tubusech a z tunelu by bylo možné vjet na Mariánský most i v době povodní. „Je to jen vize. Nyní chceme nechat zpracovat studii," prohlásil Martin Hausenblas.

Až pět miliard

Cenu město odhaduje na čtyři až pět miliard korun. Radní tvrdí, že by je mohl zaplatit stát z peněz, ze kterých chce stavět dálniční přivaděč 
z Děčína k dálnici. Ten již řadu let naráží na problémy v okolí Jílového a Libouchce. Děčín by se tak mohl napojit po rozšířené silnici podél Labe.

Kamiony by se pak v Krásném Březně zanořily do tunelu, vyjely v Žižkově ulici a najely na dálnici. Přivaděč Jílové-Libouchec by pak nebyl potřeba, kamiony by sem nesměly. Stejně tak by nejezdily po malém obchvatu přes Severní Terasu.

Vedení Děčína se ale plán příliš nezamlouvá. Podle náměstka primátora Jiřího Anděla město zadalo najaté firmě studii tří variant, která má být hotová v polovině července. Děčín prý nebude čekat na výsledky studie ústecké.

„Jasně jsme řekli, že to nepřipadá v úvahu. Nadále říkáme, že budeme prosazovat takové řešení, které bude jasně a odborně vyargumentované," uvedl Anděl.

Martin Hausenblas tvrdí, že by studii mohli mít hotovou za dva až tři měsíce a stála by několik set tisíc korun. Až pak se prý město obrátí na ministerstvo dopravy a ŘSD.

Ústecká Blanka?

Jan Kvapil ze sdružení Stop tunelům, které v minulosti proti plánu na síť tunelů protestovalo, nápad nezavrhuje ani nepodporuje. „Je třeba se podívat na to, co by znamenal. Dobré ale je, že se o tunelu hned od začátku bude diskutovat a nikdo nebude nic tutlat," řekl Kvapil.

Obyvatelé Ústí plán berou většinou s humorem. „Každý ví, jak je to v Česku s tunely. Auta by v něm jezdila tak za 50 let. V tom lepším případě," uvedl Tomáš Fárovský.