Křižovatka na Předmostí je jako špunt v láhvi městské dopravy. Přesněji semafor ve směru ze Střekova do Důlců. To jsou stížnosti ústeckých řidičů, kteří tudy denně projíždí.

„To je pravidelně. Přijedu na Benešův most a místo abych jel, dělám přískoky. Čtyři auta na zelenou a zase stát, ale to stojíte docela dlouho, to bych se z toho pokaždé vzteknul," zlobil se řidič Miloslav Jirous. „Copak to nejde nastavit nějak rozumněji?"

Jak ale tlumočil odpověď ústeckého dopravního odboru Karel Rouč z kanceláře primátora, semafory jsou seřízené podle dopravní zátěže, a to zvlášť pro každý směr. „Příjezd ze Střekova na Předmostí je v současné době odpovídající," uvedl k tomu dál Rouč. „Při pracích na protipovodňových opatřeních byla dočasně vyřazena smyčka, která zajišťuje prodlužování intervalu právě z tohoto směru."

Při seřizování světelné signalizace a nastavování intervalů společnost NTD Group, která to pro město provádí, vychází z podrobných dat o průjezdech vozidel křižovatkou.

Samotná údržba těchto světelných zařízení na křižovatkách stojí město Ústí nad Labem bezmála 5 milionů korun ročně. „V ceně je zahrnutá energie, údržba a rekonstrukce jednotlivých řadičů," dodal Rouč.

Stejně tak je nastavená například i takzvaná zelená vlna jen na třech po sobě jdoucích křižovatkách, Špitálské náměstí, Brněnská a Revoluční. Jinde to prý nelze s ohledem na vzdálenosti a dopravní zátěž na všech křižovatkách ve městě.

V minulosti ale ústecká dopravní policie upozornila, že na některých křižovatkách jsou semafory zbytečné. „Dalo by se to řešit jinou úpravou. Třeba zjednosměrněním ulic nebo kruhovými objezdy. Peníze za údržbu světel by se daly využít na opravu silnic," uvedl v minulosti šéf dopravky Karol Kočárek.