„Stalo se mi to dva dny po sobě. V úterý i ve středu dva kamiony dojely až k viaduktu v Brné, když řidiči zjistili, že neprojedou, tak couvali do kopce a složitě se otáčeli. Stáli jsme tam kolem půl hodiny. Přitom značky tam jsou, kdyby koukali, nestalo by se to," rozčiloval se naštvaný řidič.

„Nikdo nám tyto případy nenahlásil. Kdyby ano, policisté by tam přijeli přestupek řešit," uvedla mluvčí krajského policejního ředitelství Jana Slámová.

„Dopravní značení je tam dostatečné. Řidiči, který je nerespektuje, hrozí pokuta až 2 500 korun. Bohužel stává se to poměrně často, několikrát do roka kamion dokonce vjede pod most a uvízne," konstatoval šéf ústeckých dopravních policistů Karol Kočárek.

Ke kritickým místům nepatří jenom podjezd v Brné, ale také viadukt na Žižkově ulici, kde nedávno uvízlý kamion blokoval provoz, podjezdy pod tratí u OC Forum a také podjezdy v Předlicích nedaleko Globusu. Podjezdy jsou na tratích, které byly stavěny ve druhé polovině 19. století a po silnicích jezdily povozy nebo kočáry.

„Řidiči často říkají, že je tam zavedla navigace. Ale to je jen výmluva. Je to věc přípravy na cestu. Dnes už existují systémy plánování trasy, které dokáží zohlednit úzká místa, nebo nízký průjezd. Ostatně běžně je používají firmy, které zajišťují nadrozměrné náklady. Je to bezohlednost k ostatním řidičům," kritizoval Jan Pechout z BESIP.