Bůhví, jak by to celé dopadlo, kdyby se neukázali dva městští strážníci a nezačali to celé řešit. Při dalším řešení situace později pomáhali i asistenti městské policie. Ti od října monitorují pohyb dětí, u nichž je podezření na záškoláctví, jsou k ruce sociálnímu odboru a nejen to. Vodí toulající se děti v noci k rodičům. Upozorňují na zloděje kovů. Vyhánějí toulavé psy. Pomáhají zajistit pořádek na zastávce. Předcházejí vzniku černých skládek. Bránili děti před toulavými psy.

Na jejich činnost přispělo finančně i ministerstvo vnitra v rámci projektu na prevenci kriminality. Cílem je zvýšení pocitu bezpečí obyvatel této lokality, kde žijí etnické menšiny a osoby z odlišného sociálně kulturního prostředí. Dalším přáním města prý bude, opět za podpory ministerstva, zavést asistenty prevence kriminality i do dalších sociálně vyloučených lokalit v Ústí.

„Když jsem skončil školu, za moc to nestálo. Neměl jsem práci a peníze," líčil Josef Dančo důvody, jež ho k této práci přivedly. „Lidi nás tu respektují, hlavně ti starší. Naopak největší problém je s dětmi. Rodiče se kolikrát zapírají, nebo se tváří, že nejsou jejich."

Další z velmi rozšířených problémů v této čtvrti jsou sběrači kovů. „Musel jsem přivolat hlídku k domu, kde jeden ze sběračů kradl plechy na střeše," popisoval Marek Husák, další z asistentů. „Co se toho incidentu u školky týká, tam je pořád něco. Rodiče se k drzým dětem kolikrát nepřiznají, řeší to pak sociálka."

Zástupce ředitele městské policie Jan Novotný vysvětlil, že činnost asistentů je evidována. „Vždycky každý den do formulářů sepíší činnost, zásahy a podobně. Výtah pak každý den dostane na stůl primátor Mandík. Musím říci, že to je po letech dobrý nápad," dodal na adresu asistentů.

„V působení asistentů je velmi důležitým faktorem dobrá znalost místní komunity. Všichni jsou obyvateli Předlic, všichni je dobře znají a slovo asistenta má tak váhu," uvedla k tomu Romana Macová, městská mluvčí.

„Další hlubší spolupráci plánujeme s vedením místní základní školy, v níž asistenti mohou pomáhat při řešení konfliktů, ale i motivovat školáky k vyšším životním cílům."