Čtyřproudá silnice v ulici Sociální péče je i kvůli přilehlé Masarykově nemocnici jednou z nejvytíženějších v Ústí nad Labem, rovněž přes ní prochází stovky lidí denně. S tím souvisí zvýšená nehodovost, jen za posledních deset let došlo na této vozovce podle Centra dopravního výzkumu k minimálně dvanácti srážkám člověka s vozidlem.

Právě pro zvýšení bezpečnosti rada města schválila vyhlášení veřejné zakázky na úpravu některých míst. Konkrétně se jedná o úsek od křižovatky ulic Bělehradská, Malátova a Na Spojce až po křižovatku ulic Sociální péče a Na Kabátě. „V rámci stavby jsou kombinovány stavební úpravy, modernizace a výstavba nových světelně signalizačních zařízení,“ řekla mluvčí magistrátu Romana Macová s tím, že práce vyjdou na zhruba 73 milionů korun.

Na silnici přibydou vyhrazené jízdní pruhy pro auta integrovaného záchranného systému a MHD, dopravu po celé ulici bude zároveň korigovat větší počet semaforů, které upřednostní právě vozidla městské hromadné dopravy a IZS. Ve směru na Bukov dojde rovněž k posunutí zastávky Masarykova nemocnice, město chce také přesunout přechod u zastávky Bukov sanatorium. Po dokončení bude následovat dvouměsíční zkušební provoz. Firmu, jenž úpravy provede, město aktuálně hledá.

Ředitelství silnic a dálnic přitom nedávno nechalo v místě instalovat nové dopravní značky, některé jsou stále zakryté. Podle magistrátu jde o provizorní řešení, které s chystanou rekonstrukcí nesouvisí.

V ulici dochází také k častým srážkám osobních aut, například loňská nehoda dvou vozů zapříčinila hned čtyři zraněné osoby. Nejde o výjimečný jev. Podle dopravního experta Jana Pechouta je zapotřebí v místě snížit nehodovost, ovšem obává se, jak bude provoz po úpravě vypadat a jak bude plynulý.

„Ze začátku bude pro řidiče těžké najet na nový režim, ale snad úpravy nehodovost opravdu sníží. Malinko se bojím toho, že pokud bude jeden pruh pro sanitky a MHD, bude druhý až moc zahuštěný a auta od Božtěšic mohou mít problém se k nemocnici vůbec dostat,“ všiml si Pechout.

Primátor města Petr Nedvědický také potvrdil, že v ulici Sociální péče bude nově měřena rychlost. Děje se tak už v centru města u polikliniky, kde řidiči platí více než pětistovkové pokuty i za překročení maximální povolené rychlosti v jednotkách kilometrů. Na kritiku primátor už v dubnu zareagoval tím, že pokud řidiči budou dodržovat předem stanovené předpisy, pokuty je minou. Už tehdy také avizoval, že radary budou brzy na více místech.

Někteří Ústečané upozorňovali na to, že radar by uvítali právě spíše v okolí Masarykovy nemocnice, kde si podle nich řidiči často pletou silnici se závodní dráhou, což zákonitě vede ke srážkám s chodci a že u polikliniky k nehodám dochází minimálně.

„Auta v jednom pruhu před přechodem zastaví, ale auta ve stejném směru ve vedlejším pruhu mnohdy jedou dál. To je častý problém v ulici Sociální péče, přitom je jejich povinnost zastavit také,“ přiblížil dopravní expert Jan Pechout hlavní problémy, proč k nehodám u nemocnice dochází. Rovněž poukázal na fakt, že chodci dnes přes čím dál větší auta mají problém vidět pruh druhý, což bývá také důsledkem srážky.

Mohlo by vás zajímat: Šerifem v Předlicích už 12 let. Řvaní je na nic, mluvit se dá s každým, ví Husák

Asistent prevence kriminality v Nových Předlicích Marek Husák. | Video: Deník/Jan Pechánek