Jen po jedné koleji jezdí vlaky ze Střekova do Velkého Března. Druhá prakticky neexistuje. Bagry odtěžily štěrkové lože, dělníci předělávají mostky, uzavřeno je několik přejezdů, místo mění zastávka ve Svádově.

„Na trati Střekov - Velké Březno probíhá výměna železničního svršku v celém úseku, v menší míře to v roce 2016 bude v úseku Velké Březno Boletice nad Labem. Vyměníme technologie pěti nejstarších přejezdových zabezpečovacích zařízení, nahradíme původní hradla Svádov a Těchlovice hradly automatickými, která umožní zabezpečené jízdy vlaků v obou směrech po obou kolejích. Stávající zařízení z počátku šedesátých let minulého století byla jednosměrná. Přesunuty budou i zastávky Svádov a Těchlovice na nová místa k železničním přejezdům, kde budou zřízena nástupiště vně kolejí," informovala Johanna Kvítková ze Správy železniční dopravní cesty.

Hotovo ještě letos

I přes deštivé počasí se na stavbě ve čtvrtek intenzivně pracovalo. Na okraji Svádova plnil bagr štěrkem z kolejiště nákladní auta. Na dalším místě jeřáb skládal železniční pražce a na nové svádovské zastávce, která vzniká u přejezdu k zahradnictví, se bagr dostal až na podklad trati.

Práce v úseku do Velkého Března by měly být hotovy ještě letos.

„Cílem je zvýšení propustnosti a snížení provozních nákladů. Výměnou železničního svršku s pružným upevněním dojde ke zvýšení jízdního komfortu. Nové zastávky zkrátí docházkovou vzdálenost pro cestující," dodala Johanna Kvítková.