Stavěly by zde rychlovlaky, které propojí Berlín s Prahou. Jde o vůbec první vizi toho, jak by mohla zastávka na plánované trase vypadat. Studie je dílem studentky architektury Lenky Pechanové.

Diplomová práce

Nejde o žádný oficiální dokument, ale o diplomovou práci. „Pro město je dobré, že se studenti takovým pracím věnují. Může nám to poskytnout určitý pohled na věc a je to dobrý materiál k diskuzi," soudí architekt a ústecký zastupitel Jan Hrouda. Dodal, že studii zatím viděl jen zběžně, ale chystá se ji pečlivě prostudovat.

Studentka se rozhodla nádraží navrhnout v nevyužitém prostoru vedle křižovatky pod Větruší.

„Nachází se v bodě křížení tratí, které je v bezprostředním kontaktu s centrem města. Místo křížení je v současné době nehostinnou a velmi rušnou křižovatkou, která je jen obtížně obyvatelná pro člověka, bez ochrany dopravního prostředku. Nový objekt nádraží využívá potenciálu tohoto prostoru a přináší do něj novou úroveň kvality," konstatuje Lenka Pechanová.

Snadná dostupnost

Místo je podle ní velmi vhodné, protože by bylo snadno dostupné z centra města, od MHD a mohla by sem i auta. Parkoviště by bylo pod nádražím. Navrhované hale s nástupištěm navazujícím na most dala podobu dvou zastřešených oblouků.

Podle ní nejde zastávku udělat ze současného hlavního nádraží. S tím v plánech nepočítá ani město. „Chceme tu otevřít nábřeží z centra města," tvrdí náměstek primátora Martin Hausenblas.

Vysokorychlostní železnice je teprve vize, o které se baví česká a německá vláda. Před několika měsíci se shodly, že trať povede přes Ústí, kde má být i zastávka.