Dělníci v garážích společnosti Správy a údržby silnic (SÚS) odstrojují nákladní auta od letní techniky a montují na ně zimní. Nakladače skládají posypový materiál do skladů. Silničáři se s nástupem podzimu připravují na příchod zimy.Michal Hnízdo, vedoucí trmické SÚS uvedl, že se silničáři na Ústecku starají o 786 kilometrů silnic. „Dělníci v těchto dnech kromě přípravy techniky hlavně ještě před zimou vyspravují silnice. Čistí také jejich odvodnění, aby se pak na nich netvořily ledové plotny," řekl Hnízdo.

Aby mohli silničáři čelit zimní kalamitě na silnicích, mají k dispozici osmnáct sypačů, tři traktory a pět nakladačů. „Navézt do skladů musíme 3 300 tun soli a 560 tun drti. To by nám mělo vystačit na celou zimu," dodal Michal Hnízdo.

Údržba v číslech

•Ve městěÚstí nad Labem se silničáři starají o330 kilometrů silnic.

•Přes zimu spotřebují zhruba 1 300 tun soli.

•Vloni silničáři společnosti AVE najeli přes zimní období 14 679 kilometrů.

Zimní údržba silnic a chodníků stála město přes 32 milionů korun.

O sjízdnost silnic na Ústecku se nestará jen Správa a údržba silnic Ústeckého kraje, ale hlavně ve městě společnost AVE Ústí nad Labem.

Městské silnice

Jednatel společnosti Petr Hrdlička řekl, že všechen posypový materiál mají na letošní zimu uskladněný. „Máme připraveno celkem 1 300 tun soli. Mělo by nám to podle propočtů z minulých let vystačit na celou zimu, když nebude extrémně krutá," doplnil Hrdlička.

Zimní období pro silničáře začíná každoročně začátkem listopadu. „Veškerou techniku začneme připravovat v polovině října," dodal Petr Hrdlička.