Po výstavbě obratiště v centru města, kvůli které trolejbusy nejezdily v červenci, nyní dělníci pracují na točně u ulice Mírová na Severní Terase.

Plynulejší jízda

„Jde o modernizaci technického zařízení, které umožní plynulejší jízdu. Tato točna je nejfrekventovanější v Ústí," vysvětlil náměstek ředitele ústeckého dopravního podniku Milan Šlejtr.

V těchto dnech se omezení týká trolejbusových linek 51 a 60. Během posledního srpnového týdne k nim ještě přibudou linky číslo 52, 53 a 55.

Cestující tvrdí, že si na změny již zvykli. „Autobusy jezdí ve stejný čas jako trolejbus. Jediné, na co si nemohu zvyknout, že když třeba od Hraničáře vidím v dálce vůz, tak nevím, zda si mám pospíšit či ne. U trolejbusu to bylo mnohem jistější," vysvětlil Roman Wagner.

Podle náměstka Šlejtra je výhoda, že obratiště a točnu dělají dělníci v průběhu prázdnin. Ústeckou MHD v té době jezdí méně lidí. Není takový problém, když pak místo dlouhého kloubového trolejbusu přijede na zastávku jenom obyčejný autobus. Těch prý má dopravní podnik dostatek, aby s nimi linky pokryl.

Drobné změny jízdních řádů

Základní práce na točně i na obratišti budou začátkem podzimu hotové. Ještě se ale na jízdních řádech neprojeví, ačkoli drobné změny firma od září chystá. Na trasy se vrátí školní spoje a posouvat se mají časy na linkách 51, 57, 60 a 62. „Nebudeme spoje ubírat, jde jen o drobnou změnu," ujistil náměstek Šlejtr.

Horkou novinkou má být značné rozšíření garantovaných spojů, na kterých bude společnost nasazovat nízkopodlažní trolejbusy a autobusy. Budou v jízdních řádech označené speciálním logem a lidé, kteří mají problém s nastupováním, budou mít jistotu, že v to době přijede pro ně přijatelněji dostupný vůz.

Novinku firma může zavést díky masivnímu nákupu nových nízkopodlažních autobusů a trolejbusů v posledních dvou letech. Trolejbusy stejně jako výstavbu obratiště, točny, ale i nové zastávky spolu s městem hradí s pomocí dotací.