Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jde o geologický průzkum, nikoli samotnou stavbu.

Stavební povolení nabude platnosti až za dva týdny.

Už v neděli technici na místě vykolíkovali místo pro zemní práce a předevčírem tam začal pracovat bagr a několik buldozerů. Vybagrovanou zeminu odvážejí nákladní auta.V předchozích několika letech se na místě do země vůbec nekoplo. Rozhodnutí povolující stavbu přitom bude platné až od 5. května.

ŘSD ale tvrdí, že nejde o klasické stavební práce, na něž by povolení potřebovalo. „Jde o geologický průzkum podloží," řekla v pondělí mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Pro zahájení skutečných stavebních prací podle ní zatím ani není stanoven přesný termín, ví se jen obecně, že mají začít co nejdřív po 5. květnu.

„S dalším postupem čekáme na to, až bude rozhodnutí pravomocné," dodala Ledvinová.

Netrpěliví z celé dostavby dálnice D8 jsou Ústečané samotní. Jeden z nich v diskuzi na webu Ústeckého deníku pod jménem Baron napsal: „Už aby to bylo. Nedávno jsem našel starý novinový článek z roku 1974 a podle tehdejšího plánu měla být dálnice D8 hotova už v roce 1985. Kde asi soudruzi udělali chybu, že se nám to tak protáhlo?"

Dálnice D8 má spojit Prahu s půlmilionovou podkrušnohorskou aglomerací a se severní částí Německa, jenže její dokončení vázne už od 90. let a stále chybí 12,7 kilometru přes České středohoří.

Na zhruba 60 procentech se začalo pozvolna pracovat v roce 2007, na nejsevernějších pěti kilometrech u Řehlovic ale chyběla stavební povolení, která se po letech sporů s ekology podařilo úřadům vydat až minulý týden.

Na celkové dokončení stavby za odhadovaných 12 až 15 miliard je potřeba 30 až 32 měsíců, měla by tedy být hotová na přelomu let 2014 a 2015.