„Na křižovatce ulic Sociální péče, Krušnohorská, Bělehradská a Stará jsme začali měnit vadný řadič a další související zařízení světelné signalizace. Semafory jsou proto mimo provoz. Prosíme řidiče, aby průjezdu křižovatkou věnovali zvýšenou pozornost,“ informovala ústecká mluvčí Romana Macová.
POD MOST PADÁ SUŤ
Dopravní „mučírna“ čeká řidiče už při samotném příjezdu do ústeckého okresu. U Hliňan nedaleko řehlovického sjezdu z dálnice D8 zpomalují cestu zúžené jízdní pruhy na 4,5 kilometrovém úseku silnice I/63. Až do listopadu tu bude trvat oprava odvodnění, kanalizace a výměna žlabů.
V Přestanově na silnici I/13 Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) staví kruhovou křižovatku a řidiči tu narazí na částečnou uzavírku. Hned o pár kilometrů dál na stejné silnici u Knínic pak na úplnou uzavírku kvůli rekonstrukci mostu.
V Ústí si oprava mostních zámků na mostě Dr. Edvarda Beneše, které už byly v havarijním stavu, vynutila další částečnou uzavírku, pod most navíc odpadávají z konstrukce kusy sutě. Přístavní ulice tak přijíždějící auta vítá částečně uzavřeným jízdním pruhem pár metrů od křižovatky na Krásné Březno.
Jakmile začnou řidiči projíždět ulicemi, čekají je napínavé okamžiky při hledání objížděk. Třeba kvůli rekonstrukci kanalizace v ulici Palachova a Beethovenova na Klíši. Musí dát také pozor, aby „nezahučeli“ s autem do díry v Drážďanské ulici, kde se kvůli závadě na kanalizaci pod asfaltem rozlezly dutiny jak díry v ementálu.
SKLÍZÍ DLUH MINULOSTI
Ústecký magistrát už avizuje další opravy silnic. Na Žukovovu ulici na Střekově, která připomíná tankové cvičiště se ovšem letos zase nedostane. Na opravy silnic zastupitelé vyčlenili v červnu z přebytku hospodaření 15 milionů korun.
Podle náměstka primátorky Jiřího Madara to zdaleka nebude stačit. „Sklízíme dluh minulosti. Dostávám v podstatě denně e-maily, kde lidé popisují rozbité silnice ve svém okolí. Kompletní oprava by ale stála snad 400 milionů korun,“ poznamenal Madar.
Ústečané jsou za každou opravenou silnici rádi. Přesto je dopravní peklo rozčiluje. „Ano, zaplať pánbůh, že město začalo ty hrůzy opravovat. Kdyby v minulých letech neutrácelo za takové nesmysly, jako je Mariánský most, nemuselo by shánět půl miliardy na kompletní opravu všech silnic,“ dodal ústecký řidič Petr Šotola.