Časové kupony na MHD už nemusíte kupovat „u okýnka“. Stačí kdykoli dojít k jednomu ze tří moderních automatů v centru města. Najdete je na zastávkách Mírové náměstí (u Barborky), Masarykova nemocnice a Hraničář.

„Nespornou výhodou nákupu časových nepřenosných kupónů ve třech moderních automatech na výdej jízdenek je jejich přístupnost 24 hodin denně, 7 dní v týdnu,“ vypočítal ředitel dopravního podniku Libor Turek.

Platit za kupony lze pouze kontaktní či bezkontaktní platební kartou. Předtím ale ještě musíte v zákaznickém centru ústeckého dopravního podniku koupit za dvacet korun speciální čip spárovaný s číslem vaší průkazky na MHD. Automaty nabízí kupony do zón 101 Ústí nad Labem, 121 Chlumec, 122 Přestanov a 171 Dolní Zálezly.

VYSOKOŠKOLÁCI BEZ ČIPU

„Studentům Univerzity J. E. Purkyně v zákaznickém centru v Revoluční ulici spárujeme s průkazkou na MHD jejich studentskou kartu. Nebudou si tedy muset čip kupovat,“ přiblížila mluvčí dopravního podniku Jana Dvořáková.

Ostatní studenti si ovšem musejí čip koupit a vždy na příslušné studijní období přinést do zákaznického centra potvrzení o studiu k prodloužení nároku na zlevněné studentské jízdné.

Ostatní modernizované automaty u zastávky Divadlo, Poliklinika, Mírové náměstí (OC Sever), OD Květ, Dukelských hrdinů a Revoluční nabízejí jízdenky pro jednotlivou jízdu a časové kupony do hodnoty 499 korun.

„Platit v těchto automatech mohou cestující hotově nebo bezkontaktní kartou, klasickou kontaktní (zasouvací) bankovní kartou nikoli. Našich devět modernizovaných automatů na jízdenky je ve zkušebním provozu. Proto prosíme o shovívavost,“ upřesnila mluvčí Dvořáková.

Nové automaty i jejich modernizace jsou součástí plánu, jak hromadnou dopravu v Ústí nad Labem přiblížit požadavkům cestujících v 21. století. Nejdůležitější ovšem bude letošní zavedení elektronického odbavovacího systému do ústeckých busů tak, aby ho podnik mohl spustit na Nový rok 2019.

V plánu je i nákup nových autobusů a trolejbusů během let 2018, 2019 a 2020. „Získáme čtrnáct nízkopodlažních bezbariérových autobusů a minibus s pohonem na CNG,“ přiblížil pověřený náměstek výkonného ředitele pro dopravu Roman Pospíšil. Splňovat budou podle něj normu EURO 6. Zároveň nakoupí devět trolejbusů s bateriovým pohonem. Pomohou obsloužit městský obvod Střekov při plánované celkové rekonstrukci mostu Dr. Edvarda Beneše.

Plánované celkové výdaje těchto projektů jsou 241,4 milionu korun bez DPH. Evropská dotace by měla činit až 204,778 milionu korun.