Pro všechny autobusy platí, že jsou osazeny plně automatickou klimatizací pro cestující a nabíječkami standardu USB-C pro přenosnou elektroniku. Na všech nových vozidlech bude sjednocena logika a způsob ovládání poptávkového systému dveří. Tím by se měl podle podniku stát pro cestující srozumitelnějším a pohodlnějším.

„Přeji pracovníkům dopravního podniku, aby jim nová technika dobře sloužila. Všem cestujícím, kteří MHD jezdí, přeji tisíce bezpečně a spolehlivě najetých kilometrů,“ komentoval nákup ústecký primátor Petr Nedvědický.

Plameny zachvátily tři auta a garáž v Krásném Březně.
Hasiči měli práci. Plameny zachvátily tři auta a garáž v Krásném Březně

Autobusy jsou vybaveny LED světlomety, elektricky vyhřívaným čelním oknem, automatickými stěrači reagujícími na sílu deště, kontrolou tlaku v pneumatikách a zmiňovaným antikolizním systémem. „Monitoruje okolí vozidla a informuje vizuálně a akusticky řidiče před možným střetem se zranitelnými účastníky provozu jako jsou chodci, cyklisti a další,“ popsala mluvčí dopravního podniku Jana Dvořáková.

Nový kloubový autobus SOR NS 18 pro Ústeckou MHD.Nový kloubový autobus SOR NS 18 pro Ústeckou MHD.Zdroj: Se souhlasem Města Ústí n. L.

Společnost SOR Libchavy dodala autobusy v dubnu. „Autobusy už mají nový lak v typicky ústeckých barvách a SPZ. Letos očekáváme dodávku ještě jednoho kapacitního vozidla, jehož potřeba vyvstala kvůli změně koncepce dopravní obslužnosti a které bude dodáno na základě dodatku ke smlouvě,“ pokračovala mluvčí Dvořáková.

Mohlo by vás zajímat: Dopravní podnik upraví nové linkování MHD. Alespoň navazující spoje ve špičkách

Zdroj: Deník/ Martin Košťál